منتخب مردم لنجان در مجلس دهم گفت: در اولین جلسه فراکسیون فراگیر توسط آقای لاریجانی عنوان شد که فراکسیون فراگیر شامل کسانی باشد که قانون اساسی، ولایت فقیه و مصداق فعلی آن یعنی مقام معظم رهبری را کاملا قبول داشته و فرمایشات ایشان را فصل الخطاب همه مسایل می دانند.
کد خبر: ۹۰۷۶۰۲
ضوابط عضویت در فراکسیون فراگیر/ سازوکار انتخاب هیات رییسه در فراکسیون اکثریت

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه در مجلس دهم شاهد وجود دو فراکسیون امید و فراگیر که البته هنوز نامی برای آن مشخص نشده است خواهیم بود گفت: در اولین جلسه فراکسیون فراگیر توسط آقای لاریجانی عنوان شد که فراکسیون فراگیر شامل کسانی باشد که قانون اساسی، ولایت فقیه که مصداق آن مقام معظم رهبری است را کاملا قبول داشته و فرمایشات و ایشان را فصل الخطاب می دانند؛ در آن جمع آنطور که به نظر می رسید کسی مخالفتی با این موضوع نکرد.

وی افزود: بنا شد منتخبانی که دارای این ویژگی باشند بتوانند در فراکسیون فراگیر حضور داشته باشند و این موضوع شرط فراکسیون فراگیر برای عضویت باشد.

منتخب مردم لنجان در مجلس دهم در عین حال گفت: برخی مواقع افرادی چارچوب فراکسیون دیگر را هم قبول دارند اما ممکن است فراکسیونی طبق ضوابط داخلی خود اجازه حضور اعضای دیگر فراکسیون ها را ندهد؛بنابراین هر کسی که از اعضای فراکسیون امید که ضوابط فراکسیون فراگیر را قبول داشته باشد به این معنی نیست که بتواند عضو فراکسیون فراگیر شود به دلیل اینکه هر فراکسیونی در مورد عضویت دیگران در فراکسیون متبوعش تصمیم گیری می کند.

کوهکن ادامه داد: در آینده مرزبندی ها در این زمینه مشخص تر و شفاف تر خواهد شد.

وی همچنبن با اشاره به نشست روز جمعه فراکسیون فراگیر به دعوت لاریجانی گفت: در این نشست با روش کاملا دموکراتیک یعنی رای گیری، اعضای پیشنهادی فراکسیون فراگیر برای هیات رییسه مجلس دهم تعیین خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها