سیف: ریال عمان را هم نمی‌توانیم به یورو تبدیل کنیم

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان این‌که محدودیت دسترسی ایران به دلار مانع مبادلات غیردلاری شده، گفت: اگر ما بخواهیم ریال عمان را به یورو تبدیل کنیم، به دلار نیاز نداریم، اما سیستم به‌شکلی طراحی شده که ریال اول باید به دلار تبدیل شود سپس به یورو.
کد خبر: ۹۰۷۰۲۷

به گزارش تسنیم، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: موانعی که مانع پیوستن مجدد بانک‌های ایرانی به سیستم مالی جهانی می‌شود، نشان می‌دهد که آمریکا و اتحادیه اروپا به‌طور کامل به تعهداتشان براساس برجام عمل نکرده‌اند.

با گذشت چهار ماه از لغو تحریم‌ها علیه ایران، بانک‌های بزرگ اروپایی همچنان برای انجام پرداخت‌های ایران تمایلی ندارند.

وی که در مصاحبه با گاردین سخن می‌گفت، افزود: دولت‌های غربی باید کلماتشان را به عمل تبدیل و نقشی فعالانه‌تر ایفا کنند تا اطمینان یابند که بانک‌ها از ‌مجازات نشدن در صورت همکاری با ایران مطمئن شوند.

سیف گفت: بانک‌ها به تضمین کافی نیاز دارند، حتی اگر این به‌معنای بازنویسی دستورالعمل‌ها یا بازنگری در مقررات یا دادن تضمین‌های مکتوب به بانک‌ها باشد. «تا زمانی که طرف‌های غربی ما به‌طور کامل به تعهداتشان بر اساس توافق هسته‌ای عمل نکنند، ما شاهد تغییری واقعی در روابط بانکی‌مان نخواهیم بود.» رئیس کل بانک مرکزی ایران افزود: موسسات انگلیسی نظیر گروه بانکی لویدز و رویال بانک اسکاتلند از ارائه خدمات به همتایان ایرانی‌شان خودداری کرده‌اند و این مانع بازگشایی شعب آنها در لندن شده است.

اولین انتظار ما از انگلیس، ارائه کمک است به‌نحوی که بانک‌های ایرانی بتوانند فعالیت در لندن را دوباره آغاز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها