مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا خبر داد:

تردد 160 هزار خودروی فرسوده در تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: روزانه بیش از 1800 دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشورمان می‌ شود اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده ‌ای از این چرخه خارج نمی ‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۸
تردد 160 هزار خودروی فرسوده در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وحید حسینی افزود: اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از راهکارهای تحقق روند خروج خودروهای فرسوده است.

وی با اشاره به این که در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌ پردازد، گفت: رانندگانی که در طول سال‌ ها از خودروی شخصی خود استفاده کرده ‌اند تا به مرحله فرسودگی رسیده‌ ، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.

حسینی با اشاره به این که در حال حاضر، 160 هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حرکت می کند، در صورتی که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، افزود: در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یک راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.

وی با بیان این که روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود، تصریح کرد: خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله ای که مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی 20 سال، مینی‌ بوس 12 سال، تاکسی 8 سال و موتورسیکلت 8 سال است و پس از آن باید برای اسقاط این وسایل نقلیه اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها