سیامک خرمی ، ورزشکاری که اخیرا موضوع قهرمانی اش در رقابت های جهانی سبک کیک جیتسو حاشیه هایی به دنبال داشته با حضور در برنامه «حالا خورشید» رضا رشیدپور به ابهامات پاسخ داد.
کد خبر: ۹۰۶۸۱۲
سیامک خرمی: آن ور آبی ها این داستان ها را کلید زدند/ هرگز نگفتم حریفم آمریکایی است

به گزارش جام جم ورزشی ، طی روزهای گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده بود که سیامک خرمی در حالی که پرچم یاحسین (ع) را در دست دارد و پیراهنی منقش به تمثال رهبری پوشیده در رقابت هایی موفق به شکست حریفی که شورت ورزشی با ژرچم آمریکا به تن دارد ،‌می شود، این خبری بود که چند سایت و خبرگزاری معتبر اعلام کردند. به فاصله تنها یک روز از این اتفاق مشخص شد حریف خرمی در آن مسابقه هر چند شورت ورزشی آمریکا را پوشیده بود اما اوکراینی است.

رضا رشیدپور مجری برنامه «حالا خورشید» با دعوت از سیامک خرمی به این برنامه طی گفت و گویی زنده پرسش های مربوط به این ابهامات و شایعات را با این ورزشکار درمیان گذاشت.

رضارشیدپور ابتدا درباره این مسابقه پرسید. سیامک خرمی در پاسخ گفت: سبک کیک جیتسو تحت نظارت فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت می کند. کیک جیتسو هشت سال است که مجوز دارد. 102 رشته رزمی با سبک های مختلف موجود است که سالیانه مجوز فعالیت آنها را فدراسیون ورزش های رزمی صادر می کند. 25 استان در سراسر کشور نیز در سبک جیستو فعالیت دارند.

وی در پاسخ به پرسش رضا رشیدپور درباره اعتبار رقابت هایی که اخیرا شرکت کرده و قهرمان شده بود گفت: ما چهار ماه پیش با مجوز شورای برون مرزی فدراسیون این رقابت های بین المللی را برگزار کردیم. در این رقابت ها کشورهای آسیایی و اروپایی حضور داشتند و رقابت ها اوراآسیایی بود.

خرمی که در ابتدا این رقابت ها را جهانی و سپس اوراسیایی معرفی کرد در پاسخ به اصرار رشیدپور مبنی بر اینکه چه کشورهایی در این رقابت ها حضور داشتند گفت: کشورهایی از ارمنستان، ترکمنستان و اوکراین به این رقابت ها آمده بودند. {خرمی در انتهای این گفت و گو اظهار داشت که کشورهای دیگر دنیا از جمله آمریکا و ایتالیا هم در این رقابت ها حضور داشتند}

در این هنگام رضارشیدپور سوالاتی را درباره اینکه گفته می شود انجمن جهانی کیک جیستو یک فدراسیون خودساخته بین ایران و اوکراین است و رقابت های اخیر تحت نظارت همین نهاد برگزار شده بود پرسید که خرمی گفت: ما زیر نظر فدراسیون جهانی هنرهای رزمی ( world mixed martial art federation ) فعالیت می کنیم. این فدراسیون از سال 2003 ثبت شده و رقابت های این سبک به صورت منظم برگزار می شود. این رقابت ها در هر دو بخش آماتور و حرفه ای برگزار می شود. این رقابت ها به صورت آزاد بود.

رضا رشیدپور پرسشی را هم در رابطه با این موضوع که گفته می شد حریف خرمی در رقابت های اخیر آمریکایی بوده اما بعدا مشخص شده اوکراینی است مطرح کرد. خرمی نیز گفت: چه کسی گفته حریف من آمریکایی بود؟ چه منبعی این خبر را اعلام کرد. حریف شورت آمریکایی پوشیده بود اما اوکراینی بود. من هرگز نگفتم که حریفم آمریکایی است و این را خبرگزاری ها اعلام کردند.

این ورزشکار اظهار داشت: بنده به عنوان رییس سبک کیک جیتسو چندین هزار نیرو دارم. مهم نبود مسابقات کجا برگزار می شد، هدف این بود که به عنوان بسیجی که عضو یگان فاتحین هم هستم با هزینه شخصی به این رقابت ها بروم و در مقابل دوربین ها با پرچم امام حسین و پیراهن با عکس رهبر ظاهر شوم. دو سال پیش هم در رقابت هایی مثل همین با پرچم امام حسین وارد شدم. چهار سال پیش هم همین بود. اما امروز چرا اینطور شد و این حرف ها را زدند؟ دلیلش پیراهن قشنگی بود که پوشیدم.

رشید پور در این لحظه گفت که بسیاری می گویند خرمی از این دو موضوع (پرچم امام حسین و عکس رهبر) به عنوان ابزارهایی احساسی برای اثبات ادعای خودش استفاده می کند. خرمی در اینباره نیز یادآور شد: هر زمان به عنوان یک ایرانی به میدان جهانی بروم باز هم این کار را تکرار می کنم.

خرمی درباره اینکه گفته می شود رقابت ها در آمریکا برگزار شده نیز گفت: سه خبرگزاری مهم زده بودند که رقابت ها در آمریکا بوده است. من این را نگفتم. این رقابت های بین المللی در اوکراین برگزار شد. شما یک خبررسمی از من در سایت ها نمی بینید که گفته باشم رقابت ها در آمریکا برگزار شد. این رقابت ها در لوگوی اوکراین برگزار شد و من به عنوان یک بسیجی افتخار این را داشتم که پرچم امام حسین را بالا ببرم. الان چهار روز است که هجمه تهمت ها به سمت من است. آدم هایی که این داستان را کلید زدند از آن ور آب ها هستند. ما کلامی از آمریکا به میان نیاوردیم.

در این لحظه رشیدپور باز هم اشاره ای به نحوه برگزاری این رقابت ها کرد و اینکه آیا این رقابت ها معتبر بود یا اینکه رقابت هایی خودساخته بین دو کشور ایران و اوکراین به شمار می رود. خرمی در اینباره نیز گفت: این رقابت ها به صورت ورلدکاپ زیر نظر فدراسیون جهانی ورزش های رزمی برگزار شد. خود رییس جهانی از ما دعوت کرد. اصلا وزیر ورزش اوکراین ما را دعوت کرد. ما با هزینه شخصی رفتیم و یک کار نمادین هم انجام دادیم.

رشیدپور درباره برگزاری رقابت ها در قفس پرسید و خرمی هم پاسخ داد: این موضوع مال چند سال پیش است. در واقع فیلمی منتشر شده که مال چند سال پیش است و با امروز قاطی شده. ما مسابقاتمان را در قفس برگزار نکردیم.

در ادامه این برنامه سیامک خرمی مدعی شد رییس فدراسیون سبک کیک جیتسوی ایران و آسیاست. رشیدپور بلافاصله از وی خواست سایت این فدراسیون را معرفی کند تا در سایت بخش ریاست او دیده شود. این ورزشکار بلافاصله آدرس سایت را وارد کرد و در بخشی که رشیدپور با تبلت خود به دوربین نشان داد دیدیم که نام «دکتر محسن خرمی» به عنوان رییس این بخش ثبت شده. خرمی تصریح کرد که نام واقعی وی محسن است و با نام سیامک شناخته می شود.

این ورزشکار در پایان گفت:به عشق رهبر و به عشق مدافعان حرم این مدال را تقدیم به مدافعان حرم می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها