رانش زمین در سریلانکا سه روستا را به زیر گل‌ولای فرو برد و در پی این حادثه صدها خانواده ناپدید شدند.
کد خبر: ۹۰۶۰۹۶
رانش زمین در سریلانکا 3 روستا را بلعید

به گزارش جام جم آنلاین، شدیدترین بارندگی‌های موسمی در این کشور که در شش سال اخیر کم‌سابقه بوده ده‌ها هزار نفر از مردم سیل‌زده را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است.

تیم‌های امداد و نجات، عملیات‌ طاقت‌فرسای جستجو برای پیدا کردن بیش از 200 خانواده را که در پی رانش زمین گسترده در یک ناحیه دورافتاده در یکی از استان‌های مرکزی این کشور ناپدید شده‌اند، آغاز کرده‌اند.

به گزارش گاردین، صلیب سرخ سریلانکا اعلام کرد: رانش زمین که شب گذشته (سه‌شنبه) و در پی باران‌های متوالی و شدیدِ سه روز اخیر رخ داده سه روستا را بلعیده و در پی آن صدها خانواده ناپدید شده‌اند.

مقامات صلیب سرخ احتمال ناپدید شدن دست‌کم 220 خانواده را بر اساس آمارهای رسمی جمعیت این کشور می دهند اما مقامات دولتی هنوز در مورد آمار دقیق مفقود شده‌ها تردید دارند.

یکی از مقامات مرکز مدیریت بلایای سریلانکا در این باره گفته است که تاکنون تنها اجساد 15 تن از زیر گل و لای خارج شده‌اند. به گفته مقامات صلیب سرخ، به دلیل دسترسی دشوار به مناطق کوهستانی و صعب العبور بودن این نواحی عملیات نجات با مشکل مواجه شده است.

باران‌های شدید موسمی در سراسر این کشور تاکنون بیش از 137 هزار خانواده را از خانه هایشان آواره کرده است.

اداره هواشناسی این کشور برای دو روز آینده بارندگی‌های شدید در منطقه «تامیل نادو» را پیش بینی کرده و به ماهیگیران هشدار داده که در این مدت از رفتن به دریا خودداری کنند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها