بسیاری از کارشناسان و پزشکان تغذیه بر سر اهمیت موز و به طور کلی میوه‌ها متفق‌القول هستند البته باید بدانید که خواص موز با تغییر رنگ پوست تغییر می‌کند.
کد خبر: ۹۰۵۱۶۷

به گزارش مهر، موز یکی از پرمصرف‌ترین میوه‌ها در جهان است، بویژه باتوجه به فوایدی که برای سلامت بدن دارد و طبق مراحل رشد و رسیده شدن تغییر می‌کند و این تغییرات در رنگ پوست خارجی‌اش نمایان می‌شود. طبق گزارش سایت «For Living Strong» که به مسائل مربوط به بهداشت و سلامت می‌پردازد، موز از میوه‌هایی است که پر از پتاسیم و منیزیم و ویتامین‌های آ، ب و ث است.

خواص موزها براساس رنگشان عبارتند از:

موز سبز: حاوی شکر به مقدار بسیار ناچیز است که در کاهش وزن می‌تواند مفید باشد و علاوه بر این دارای مواد ضداکسید شدن و پر از باکتری پروبیوتیک است که برای دستگاه‌هاضمه و روده‌ها بسیار مفید است. همچنین موز سبز در جذب مواد غذایی به شکل بهتر کمک می‌کند.

موز زرد: حاوی شکر به میزان بالاست بنابراین برای کسانی که بیماری‌های قند دارند مناسب نیست، اما در عین حال برای بقیه مردم یک وعده غذایی سبک و غنی است.

موزی که روی آن نقطه‌های قهوه‌ای وجود دارد و نشانه رسیده بودن آن است حاوی میزان بالایی از ماده TNF است که علیه سرطان عمل می‌کند و مانع از رشد و گسترش سلول‌های سرطانی می‌شود.

همچنین موز «سیاه شده» که بسیار رسیده باشد در مقابله با سلول‌های غده‌های سرطانی و متوقف ساختن رشد و گسترش‌شان مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها