وزارت خارجه روسیه و اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی امروز در بغداد عراق که بیش از۲۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت، با مردم این کشور نیز ابراز همبستگی کردند.
کد خبر: ۹۰۴۰۸۸
واکنش روسیه و اتحادیه عرب به انفجارهای بغداد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العهد، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای نسبت به سلسله انفجارهای تروریستی امروز در بغداد پایتخت عراق که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر شد، واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش در این بیانیه آمده است: مسکو حمله وحشیانه و جنایتکارانه ای را که با هدف تداوم بی ثباتی در عراق صورت گرفت، به شدت محکوم می کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: همبستگی خود را با رهبران و مردم عراق در مبارزه با تروریسم اعلام می کنیم.

در همین راستا دفتر «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت حملات تروریستی امروز در عراق با مردم این کشور نیز ابراز همبستگی کرد و تاکید کرد: اتحادیه عرب از تلاش های دولت عراق در بیرون راندن داعش و مبارزه با تروریسم حمایت می کند.

در ادامه این بیانیه از تمامی رهبران سیاسی عراق درخواست شده که وحدت کلمه داشته باشند و همچنین به حالت دودستگی سیاسی پایان دهند تا فرصت را از گروه های تروریستی که در صدد گسترش تفرقه، فتنه های قبیله ای و دست اندازی به امنیت و ثبات عراق هستند، بگیرند.

لازم به ذکر است در پی وقوع انفجاری خودرو بمبگذاری شده در یکی از ورودی های شهر کاظمین عراق ، ۱۶ نفر شهید و ۳۷ تَن دیگر زخمی شدند.

همچنین بر اثر وقوع این انفجار در شهرک صدر بغداد ۶۴ نفر کشته و ۸۷ تَن دیگر به شدت زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

به دنبال وقوع یک انفجار تروریستی در خیابان الربیع در غرب بغداد ۷ نفر کشته شدند و ۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به علاوه بر اثر وقوع یک حمله تروریستی در کوی دانشگاه در بغداد ۶ نفر کشته و ۱۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها