وزیر خارجه آمریکا گفت: هیچ دلیلی ندارد بانک اروپایی با اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی که در فهرست تحریم ها قرار ندارند، در کسب و کار مشروع کار نکنند.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۷
کری: اروپایی ها از ما نترسند/ با ایران کار کنید!

به گزارش جام جم آنلاین ، خبرنگار سی ان ان از جان کری سوال کرد توافق هسته ای با ایران به عنوان میراث برجا مانده رئیس جمهور مهم است اما ایرانی ها می گویند انجام تجارت مشکل است زیرا بانک های اروپایی درباره قوانین شما و تحریم های موجود آمریکا نگران هستند و همچنین بسیار نگران نقض سهوی قوانین شما و سپس مجازات سنگین آن هستند. بنابراین به سرمایه گذاری شرکت ها و چیزهای دیگر کمک نمی کنند.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ گفت: ضرورتی ندارد که آنها این ترس را داشته باشند و این ترس نابجاست. براساس توافق ما و با کلمات بسیار مشخص، بانک ها در اروپا آزاد هستند وام دهند و از یک توافق پشتیبانی کنند و برای ایران حساب باز کنند و در فعالیت های بازرگانی وارد شوند و بسیار مشخص است که چه چیزی اجازه آن داده شده است و چه چیزی اجازه داده نشده است بنابراین من فکر می کنم این ترس نابجایی است و ما آماده هستیم برای هر کس توضیح دهیم زیرا به عنوان بخشی از این توافق، ایران حق فعالیت های خاصی را که مشخص شده است، دارد. آنها حق دارند از منافع توافقی که با آن موافقت کردند،بهره مند گردند.

وی افزود: آنها سانتریفوژهای خود را برداشتند. آنها به همه مفاد این توافق عمل کردند و بنابراین، بانک ها و جامعه بین المللی لازم است به سهم خود در این توافق عمل کند اما اجازه دهید به صورت شفاف بگویم بانک های اروپایی می توانند حساب باز کنند، وام دهند و وارد فعالیت شوند و سفر کنند و هیچ دلیلی ندارد آنها با اشخاص حقیقی و حقوقی که در فهرست تحریم ها قرار ندارند، در کسب و کار مشروع کار نکنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها