سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری از رهایی 370 نفر از محکومان به قصاص تا پایان سال 94 با رضایت اولیای دم خبر داد و درباره آخرین وضع شناسایی اموال بابک زنجانی هم توضیح داد. وی همچنین از صدور کیفرخواست برای 48 متهم حمله به سفارت عربستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۷۴۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامحسین محسنی اژه‌ای، درباره محکومان به قصاص که در سال 94 از اولیای دم رضایت گرفته و از قصاص رها شده‌اند گفت: اولیای دم می‌توانند از حق قصاص خود گذشت کنند یا دیه بگیرند یا حکم را به مرحله اجرا بگذارند،اما اولیای دم در این بخش از حق خود صرف نظر کردند و برخی نیز دیه گرفتند، ولی برخی از آنها حتی بدون اخذ وجه از حق خود گذشتند و رضایت دادند که به هر حال حکم قصاص 370 نفر از محکومان اجرا نشد. سخنگوی قوه قضاییه به عملکرد شورای حل اختلاف در سال 94 اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته، 694 هزار پرونده در شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده و در واقع این تعداد پرونده با صلح و سازش مختومه
شده است.

صدور کیفرخواست برای 48 متهم حادثه سفارت عربستان

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد گفت: برای 48 نفر کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رفته است و قطعا تعیین وقت می‌شود، اما هنوز محاکمه صورت نگرفته است و درباره آن چهار نفری که در پرونده مشهد مطرح هستند، اطلاعی ندارم. وی درباره علت مرگ اولادی گفت: مرگ مهرداد اولادی براساس اعلام پزشکی قانونی، خودکشی نیست.

محسنی‌اژه‌ای افزود: پزشکی قانونی علت فوت اولادی را مصرف مواد به همراه الکل اعلام کرده که نسبت به پرونده قرار لازم صادر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه میزان اموال شناسایی شده بابک زنجانی در داخل و خارج از کشور را بیش از 5000 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر این مقدار صحیح باشد، تکافوی همه بدهی‌های او را نمی‌دهد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: اموال دیگری از این متهم شناسایی نشده که در اختیار کسی باشد و او بگوید پس نمی‌دهد؛ این حرف‌ها مستند نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها