وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریست ها و معارضه مسلح در اشغال خان طومان سوریه را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۰۲۳۷۷
ایران سوء استفاده تروریست ها از آتش بس در سوریه را محکوم کرد

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه، عصر شنبه در گفتگو با شبکه العالم افزود: در مذاکرات اخیر با مقامات روسیه یکی از موضوعات مورد توجه تهران و مسکو بررسی عوامل نقض اتش بس بود.

به گفته وی، اقدام مشترک تروریست ها و گروههای مسلح بی مسئولیتی که به غلط "معارضه معتدل" خوانده می شوند در سوء استفاده از فضای آتش بس در سوریه، اثبات می کند که این جریان ها با حمایت خارجی به دنبال تداوم اقدامات نظامی هستند و هیچ اعتقادی به راه حل سیاسی ندارند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایرانم تاکید کرد: ما معتقدیم راهکار در سوریه صرفا سیاسی است و باید تروریست ها و گروههای مسلح مرتبط با آنها توسط جامعه جهانی محکوم و سرکوب شوند تا فرصتی برای پیشرفت راهکار سیاسی فراهم آید.

پیشتر روابط عمومی سپاه کربلای مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای از شهادت جمعی از مدافعان حرمِ مازندرانی در شهر حلب در شمالِ سوریه خبر داد.

براساس گزارش‌ها روز جمعه (۱۷ اردیبهشت) به فاصلۀ دو ساعت از اعلام رسمی آتش بس فراگیر در حلب، تروریست‌های گروه جبهه النصره، وابسته به القاعده شهر خان‌طومان را نزدیکی شهر حلب تصرف کردند.

در حال حاضر تروریست ها الخالدیه و خان طومان را اشغال کرده اند و ارتش سوریه نیز عملیات بازپس گیری این مناطق را آغاز کرده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها