رئیس جمهوری آمریکا با طرح این مسئله که رقابت ریاست جمهوری شوخی بردار نیست، از مردم این کشور خواست با دقت بیشتری اظهارات تنها نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ را ارزیابی کنند.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۸
جدی باش! انتخابات آمریکا نمایش تلویزیونی نیست

به گزارش جام جم آنلاین ، دونالد ترامپ که با بیرون راندن دیگر مدعیان از گود رقابت درون حزبی تبدیل به نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تبدیل شده است، بار دیگر از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا مورد تمسخر قرار گرفت.

اوباما که پیشتر چندین بار برای دلگرمی دادن به دموکرات ها امکان پیروزی ترامپ در رقابت ریاست جمهوری را رد کرده بود، این بار با اشاره به حرافی ها و تناقض گویی های ترامپ، گفت: ورود به کاخ سفید شبیه اجرای یک شوی تلویزیونی نیست.

ناگفته نماند که ترامپ در کارنامه خود سابقه اجرای یکی از موفق ترین برنامه های تلویزیونی آمریکا را دارد و کنایه اوباما هم از همین جا ناشی می شود.

اوباما ضمن درخواست از مردم برای ارزیابی اظهارات پیشین ترامپ گفت: این که سرگرمی یا شو تلویزیونی نیست. این رقابت ریاست جمهوری ایالات متحده است.

البته، ترامپ این روزها وقت کافی برای پاسخگویی به گوشه و کنایه های رئیس جمهور آمریکا و حزب دموکرات ندارد چرا که به اندازه کافی سرگرم حل مشکلات پیش رو در حزب متبوع خود – جمهوریخواه- است.

برخی از چهره های سرشناس جمهوریخواه علیرغم آنکه در حال حاضر ترامپ تنها گزینه پیش روی آنها برای نامزدی حزب است، همچنان از حمایت وی سر باز می زنند.

«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، «جب بوش» نامزد ناموفق این دور از رقابت های درون حزبی جمهوریخواهان، «لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی و «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه در رقابت ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲، همگی از ترامپ رو برگردانده اند.

با همه این اوصاف، میلیاردر حراف و گزافه گوی آمریکایی همچنان با اعتماد به نفسی که از حمایت مردم می گیرد، راه خود را به سمت پیروزی هموار می کند. البته، تا این جای کار، حمایت کلی از «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات وی بیشتر بوده است اما برخی نظرسنجی ها نشان می دهد که وی این هفته فاصله خود را با کلینتون تا حد قابل ملاحظه ای کم کرده است.

حال باید دید که آیا ترامپ موفق به جلب حمایت بزرگان حزب جمهوریخواه می شود؟ بزرگانی که موافقت با نامزدی ترامپ را به اثبات توانایی وی به مهارت های رهبری و ایجاد انسجام حزبی مشروط کرده اند. اگر ترامپ از پس هم حزبی های خود برآید، آنوقت کارزار با کلینتون آسانتر از پیش می شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها