عابدینی: فوتبال و تلویزیون به صورت مشارکتی درآمدزایی خواهند کرد

رویکرد مدیران صدا و سیما برای پرداخت حقوق فوتبال کاملا مثبت و شفاف است

چهار مصوبه مهم کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای صداوسیما

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی از تصویب چهار مصوبه مهم برای صدا و سیما در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۲۳۲
چهار مصوبه مهم کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای صداوسیما

به گزارش جام جم آنلاین ، سیدعلی طاهری افزود: یکی از پیشنهادهای دولت در برنامه ششم توسعه این بود که صدا و سیما هم مانند سایر دستگاه‌ها باید بخشی از ماموریت خود را طبق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار کند.

وی تصریح کرد: صدا و سیما مستثنا از اصل 44 قانون اساسی است و ما با این پیشنهاد دولت مخالفت و آن را حذف کردیم لذا صدا و سیما همچنان در اختیار نظام باقی می ماند و واگذار شدن آن به بخش خصوصی خلاف قانون اساسی است.

طاهری اظهار داشت: نکته دوم این بود که صدا و سیما باید در مورد مسابقات ورزشی به وزارت ورزش و جوانان حق پخش بدهد ولی ما معتقدیم این امر موجب کاهش اعتبارات صدا و سیما می‌شود لذا این پیشنهاد را نیز حذف کردیم و بنابراین مسابقات طبق روال معمول پخش خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم در ادامه به الحاق دو پیشنهاد به برنامه ششم توسعه با محوریت صدا و سیما اشاره کرد.

وی افزود: یکی از این الحاقیه ها راه اندازی و گسترش رسانه های نوین است.

طاهری اظهار داشت: در حال حاضر حدود 2000 نقطه کور در کشور وجود دارد لذا به دولت تکلیف کردیم علاوه بر اعتباراتی که هر ساله برای بودجه صدا و سیما در نظر می گیرد مبلغ بیشتری را در اختیار صدا و سیما به منظور گسترش رسانه های نوین قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: الحاقیه دوم مربوط به تهیه و ساخت 50 مجموعه تلویزیونی فاخر و «الف ویژه» بود.

وی افزود: از آنجا که اعتبارات سالانه صدا و سیما محدود است به دولت تکلیف کردیم که هر ساله برای این مجموعه‌های فاخر بودجه ای اضافه تر از بودجه سالانه در اختیار صدا و سیما قرار بدهد.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها