عضو انجمن جراحان ارتوپدی عنوان کرد:

شایع ترین علت بروز درد شانه/2 روش درمانی غیر جراحی

با توجه به پایین آمدن سن ابتلا به اختلالات اسکلتی ـ عضلانی از سالمندی به نوجوانی و جوانی و افزایش ابتلا به این‌گونه مشکلات مانند گردن درد، شانه درد و کمردرد که ریشه در بی‌تحرکی و عادت‌های غلط و رعایت نکردن مسائل ارگونومیک دارد مقوله پیشگیری از این نوع اختلالات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۹۰۱۱۱۱

دکتر احمد مؤذن‌زاده، فیزیوتراپیست در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این مطلب گفت: در این خصوص فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند آموزش‌های لازم را در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها بدهند. بخصوص در دوران دبستان و دبیرستان لازم است همکاران ما به منظور آموزش‌های لازم به نوجوانان و کودکان برای پیشگیری از اختلالات اسکلتی ـ عضلاتی و نحوه صحیح انجام فعالیت‌های روزمره یعنی مطالعه کردن، طرز نشستن، خوابیدن و فعالیت‌های مشابه حضور بیشتری داشته باشند.‌

وی تاکید کرد: قرار گرفتن در وضعیت ثابت به مدت طولانی یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات است. مثلا فرد عادت داشته باشد چند ساعت به طور متوالی به صورت نشسته پشت میز باشد و همچنین لازم است ورزش‌های لازم برای تقویت عضلات بخصوص در ستون فقرات و مفاصل مانند شانه، لگن، زانو و مچ پا داده شود و در شرایط میانسالی و پیری، ورزش‌ها با توجه به شرایط فرد تغییر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها