مرتضی پورعلی گنجی: اگر می‌خواستم به لیگ برتر بیایم، چرا ایران را ترک کردم؟

می توانم از السد به اروپا بروم

مرتضی پورعلی گنجی، مدافع السد قطر ازجمله بازیکنان جوانی است که می‌گویند با حضور در فوتبال چین و قطر حیف شده است. او حالا 24 ساله شده و شانس زیادی برای رفتن به اروپا ندارد، ولی خودش این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید اگر پیشنهاد خوبی داشته باشد، از السد جدا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۳
می توانم از السد به اروپا بروم

مرتضی! شایعاتی درباره تیم فصل آینده تو شنیده می‌شود. این که قرار است به ایران برگردی.

من اگر می‌خواستم در ایران به بازی ادامه بدهم، هیچ‌وقت لیگ برتر را ترک نمی‌کردم. هنوز می‌گویم هدفم رفتن به فوتبال اروپاست. این هدف را دنبال می‌کنم و امیدوارم یک روز اتفاق بیفتد.

البته با السد قرارداد داری و بعید است به این سادگی به تو اجازه بدهند بروی.

بله، من دو سال دیگر با السد قرارداد دارم، ولی قراردادم را به شکلی بستم که بتوانم به اروپا بروم.

یعنی چطور؟

روزی که قرارداد بستم، یکی از شرط‌هایم این بود که اگر از اروپا پیشنهاد داشته باشم، بتوانم جدا شوم. باشگاه هم این موضوع را قبول کرد. این یکی از بندهای قرارداد من است.

ولی قبول داری رفتن بازیکنان از لیگ‌های عربی به کشورهای اروپایی سخت است؟

تصویر اشتباهی از لیگ‌های عربی وجود دارد. به نظر من اتفاقا شانس بازیکنان برای رفتن به اروپا از لیگ‌های عربی بیشتر از لیگ ایرانی است. ‌ ببینید چه بازیکنانی به همین لیگ‌های عربی می‌آیند. حضور بازیکنان بزرگ در قطر باعث شده تا حتی چینی‌ها کپی‌برداری کنند و به فکر جذب بازیکنان بزرگ و نامی باشند.‌ به خاطر همین چند میلیون دلار هزینه کردند و لاوتزی را از منچستر سیتی جذب کردند. مگر نکونام یا علی کریمی از لیگ امارات به اروپا نرفتند؟‌ من هم قطعا هدفم رفتن به اروپاست. اگر تیمی باشد که حتی ارزش نیمکت‌نشینی‌اش بالا باشد، حتما به این تیم می‌روم.

پس خبر بازگشت به ایران را رد می‌کنی.

بله، هیچ خبری نیست.

درباره گروه‌بندی تیم ملی ایران هم صحبت کنیم. کره جنوبی، ازبکستان، قطر، سوریه و چین تیم‌هایی هستند که مقابل ایران قرار می‌گیرند. فکر می‌کنی در پایان مرحله نهایی انتخابی دوباره جشن صعود می‌گیریم؟

قطعا هدف ما شاد کردن دل مردم است، ولی باید به تیم ملی امکانات بدهیم. کی‌روش حرف حق می‌زند. می‌گوید امکانات بدهید و توقع داشته باشید نه این‌که امکانات ندهند و بگویند بروید توقعات مردم را برآورده کنید. من این روش را نمی‌پسندم. تیم ملی ایران جوان شده و همان‌طور که آقای کی‌روش گفته، بازیکنان جوان ایران از‌جمله خود من نیاز به بازی‌های بین‌المللی بیشتر داریم.‌ امیدوارم حداقل دو بازی قبل از شروع مسابقات مرحله نهایی انجام دهیم.

شانس آوردیم در گروه دوم نیفتادیم، درست است؟

به نظر من گروه آسانی وجود ندارد. برای کی‌روش هم فرقی نمی‌کرد ایران با چه تیم‌هایی همگروه شود چون می‌گوید نام حریفان برای ما فرقی ندارد و باید با تمام قدرت مقابل آنها بازی کنیم. الان از نظر کی‌روش سوریه هیچ فرقی با کره جنوبی ندارد.

قطر چطور تیمی است؟

قطر سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. به نظرم قدرت واقعی فوتبال قطر را در جام جهانی 2022 خواهید دید. بازیکنان زیادی را از همین حالا در سنین پایین پرورش می‌دهند.

این بازیکنان به صورت آکادمیک آموزش دیده‌اند.بهترین مربیان دنیا با آنها کار می‌کنند. به خاطر همین باید قطر را یک خطر بزرگ محسوب کرد. چه حالا و چه در آینده.

مائده محقق

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها