رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت:

توقیف اموال ایران؛ مایه رسوایی آمریکاست

رئیس‌جمهور در واکنش به رای دیوان عالی آمریکا به توقیف دو میلیارد دلار از اموال ایران، این رای را دزدی آشکار و مایه رسوایی آمریکا و به مفهوم ادامه خصومت این کشور علیه ملت ایران دانست.
کد خبر: ۸۹۹۷۰۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی طی سخنانی در جلسه دیروز هیات دولت با تاکید بر این‌که اقدام آمریکا، خلاف قوانین بین‌الملل است و ایران نسبت به آن حتما اقدامی قاطع انجام خواهد داد، گفت: این‌که دادگاهی در گوشه‌ای از دنیا یا قوه مقننه کشوری مثل آمریکا بخواهد علیه حقوق و اموال ملت ما تصمیم بگیرد، اقدامی صددرصد غیرقانونی و برخلاف حقوق بین‌الملل و مصونیت بانک‌های مرکزی در دنیاست. روحانی اظهار کرد: حقوق و اموال ملت ایران قابل تعرض و چپاولگری نیست؛ این اقدام دزدی آشکار است و هیچ دزدی نمی‌تواند به دزدی خود افتخار کند و فکر کند اموالی که دزدیده از آن خودش است و از تعرض متقابل مصون است. رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید بدانند ملت ایران دست از حقوق خود برنمی‌دارد، افزود: در موضوع حقوق هسته‌ای سال‌ها ما را تحت‌فشار قرار دادند و برخلاف معاهدات بین‌المللی خواستند ما را از حق مسلم محروم کنند، اما ملت ایران با ایستادگی خود و توانمندی سیاسی حقش را بازستاند و آنها این درس را دو مرتبه خواهند گرفت.

روحانی افزود: فکر نمی‌کنم در هیچ کشوری از دنیا سابقه داشته باشد که نمایندگان قوه مقننه، قانونی را بگذرانند و دستگاه قضایی را در موردی خاص برای حکم خاص اجبار کنند؛ چنین چیزی را تاکنون نشنیده‌ایم و بی‌سابقه است و این راهزنی بین‌المللی است که توسط دو قوه مقننه و قضاییه آمریکا انجام شده است و یک رسوایی به لحاظ حقوقی برای آمریکاست.

وی تصریح کرد: از نظر سیاسی هم این اقدام به‌معنای ادامه خصومت علیه ملت ایران است و مردم ما در برابر این رای ناصواب و غلط محاکم قضایی آمریکا ایستادگی خواهند کرد.

ضرورت حضور مردم در انتخابات

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت حضور فعال و با نشاط مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: دور دوم انتخابات همانند دور اول حائز اهمیت است و مردم باید با همان توجهی که برای اجرای وظیفه شرعی، ملی و انقلابی خود در دور اول پای صندوق‌ها رفتند در این دوره نیز حضور فعال داشته باشند.

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد، روز جمعه آینده در چارچوب قانون بتوانیم انتخاباتی سالم، رقابتی و در امنیت کامل و با عدم دخالت دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادها داشته باشیم و این انتخابات مایه لبخند مردم و دوستان ایران در منطقه بوده و فشاری برای کسانی باشد که در برابر حقوق ملت ایران ایستادگی می‌کنند.

روحانی تاکید کرد: این انتخابات به دلیل مسائل منطقه و دشمنی‌هایی که هر روز علیه ملت ایران آشکار می‌شود، حائز اهمیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها