مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان:

پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج بعید به نظر می‌رسد

موضوع وام ازدواج ده میلیون تومانی در گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها و دو نفر از نمایندگان مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۹۳۰۴

عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها، غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و علی مردانی نماینده مجلس شورای اسلامی 6 اردیبهشت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی موضوع وام ازدواج ده‌میلیون تومانی پرداختند.

مصباحی‌مقدم در دفاع از افزایش وام ازدواج گفت: پیش‌بینی ما این است که با این مصوبه تعداد ازدواج حداکثر در یک سال، یک میلیون نفر ازدواج خواهد بود که اگر یک میلیون نفر را ضرب در ده میلیون تومان کنیم، مبلغ ده هزار میلیارد تومان می‌شود که این مبلغ نسبت به منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها 10درصد هم نمی‌شود.

عبدالناصر همتی نیز در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر این‌که آیا بانک‌ها زیربار وام ازدواج ده میلیون تومانی خواهند رفت، گفت: قرض‌الحسنه منابع محدودی دارد به طوری که از سال گذشته تاکنون 500 میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه کاسته شده است.

وی با بیان این‌که منابع صندوق قرض‌الحسنه روبه کاهش است، افزود: سال گذشته 2400 میلیون تومان بابت وام ازدواج داده شده و همچنین کل شبکه بانکی هزار میلیارد تومان به کمیته امداد داده‌اند.

علیمردانی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این‌که در سال 89 حدود 900 هزار ثبت ازدواج در کشور داشتیم، افزود: متاسفانه در سال 94 تعداد ازدواج‌ها به 680 هزار نفر رسید و این مساله زنگ خطر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر حدود 12 میلیون نفر در سن ازدواج قرار دارند، خاطرنشان کرد: این موضوع به مرز بحران رسیده است.

وی بیان کرد: طبق آمار بانک مرکزی حدود 102 هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه در کشور موجود است.

مصباحی‌مقدم در بخش پایانی برنامه گفت: سیستم بانکی کشور گویا از سپرده‌های مردمی نفع بسیاری به جیب می‌زند و به این دلیل است که در پذیرش کم‌کاری‌هایش کوتاه نمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها