رییس اتحادیه سراسری شرکت های فنی و مهندسی شبکه ها ی ایمنی:

نرم افزارهای امنیتی باید در داخل تولید شود

رییس اتحادیه سراسری شرکت های فنی و مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه ها ی ایمنی گفت :نرم افزارهای امنیتی در داخل کشور قابل تولید است و بهتر است در این زمینه از تخصص های موجود استفاده شود.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۲
نرم افزارهای امنیتی باید در داخل  تولید شود

به گزارش جام جم آنلاین ؛ مسعود شنتیایی در جمع خبرنگاران افزود :10 – 15 سال پیش سیستم های امنیتی و حفاظت الکترونیک فقط به چند کار ساده و مشخص ازجمله استفاده از دوربین و اطلاعات تصویری خلاصه می شد اما طی سالهای گذشته با پیشترفت الکترونیک و فناوری های ارتباطی این سیستم ها توسعه یافته و شاخه های تخصصی پیدا کرده است .

وی با اشاره به اینکه در گذشته تولید داخلی محصولات به دلیل نبود انتقال دانش فنی و کم تیراژبودن به صرفه نبود گفت:در حال حاضر بخش قابل توجهی از محصولات در داخل تولید می شود اما برخی قطعات همچنان از خارج وارد و در داخل مونتاژ می شود .

شنتیایی گفت : وقتی توانمندی تشکلهای فعال در این زمینه نشان داده شود با توجه به مسائل امنیتی به این سمت خواهیم رفت که نرم افزارها و تجهیزات مورد نیاز را در داخل تولید کنیم و برگزاری نمایشگاه بین المللی تخصصی "ایران امن" درمرداد ماه در زمینه حفاظت و الکترونیک و شبکه های ایمن تجارت فرصتی برای آشنایی با توانمندی های داخلی است .

وی ادامه داد: ورود بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش حفاظت و امنیت، سابقه دیرینه ای ندارد و به 10 الی 15 سال اخیر مربوط می شود. در ابتدا نیروی انتظامی و بخش های دولتی از این مسئله استقبال کردند و متناسب با آن شاهد برگزاری نمایشگاهی با همین مضمون از سوی نیروی انتظامی بودیم که البته به صورت سالانه برگزار می شد.

شنتیانی با بیان این‌که تا پیش از این تا 80 درصد این صنعت جنبه دولتی و انتظامی داشت، افزود: خوشبختانه بلوغ و رشد بخش خصوصی در سال های اخیر موجب کاهش سهم حضور دولت و معکوس شدن این نسبت شد.با ورود 140 هیأت اقتصادی خارجی به کشور پس از برجام، بخش خصوصی در این زمینه فعال‌تر شده و زمینه و توانایی برگزاری نمایشگاه‌های این حوزه را پیدا کرده است.

به گفته وی،در تمام دنیا بخش خصوصی در حوزه برگزاری نمایشگاه موفق تر از دولت عمل کرده و از سوی دیگر شرکت های فعال دنیا درپی آن هستند که تولیدات خود را در قالب نمایشگاه عرضه کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری شرکت های فنی و مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه های ایمنی، درمورد تعرفه های وارداتی مربوط به این صنعت نیز توجه به سه شاخص توسط مسئولان را لازم دانست؛ از جمله اینکه تولید مورد حمایت قرار گیرد، تعرفه های تجاری در حدی بالا برود که قاچاق تشویق نشود و چون این تجهیزات مورد نیاز واقعی همه صنایع است، تعرفه ها نباید موجب شوند که به دلیل بالا بودن بهای تمام شده کالا، استفاده از آنها به صرفه نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها