تیره‌روزی عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا درحالی به پایان رسید که برای اولین بار هر چهار نماینده فوتبال عربستان در خطر حذف قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۷۸۵۸

بعد از برد 2 بر صفر تراکتورسازی مقابل الهلال، ذوب‌آهن هم با سه گل النصر عربستان را برد تا پیروزی الاتحاد مقابل سپاهان، تنها برد آنها از سه تقابل نخست تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین بی‌طرف باشد.

با این نتایج دو تیم تراکتورسازی و ذوب‌آهن، صعودی زودهنگام را به مرحله حذفی جشن گرفتند و سپاهان نیز که در بحرانی‌ترین فصل ده سال اخیر خود قرار دارد، مطابق پیش‌بینی‌ها وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشت.

این درحالی است که نمایندگان فوتبال عربستان بدترین فصل حضور خود را در لیگ قهرمانان آسیا سپری می‌کنند.

در گروه A، الاتحاد با وجود پیروزی مقابل سپاهان، با شش امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. در گروه B، النصر عربستان را باید با پنج امتیاز حذف شده زودهنگام نامید. النصری‌ها که با سه گل از ذوب‌آهن شکست خوردند، حتی در صورت پیروزی بر ذوب‌آهن در بازی برگشت، باز هم شانسی برای دوم شدن ندارند. در این گروه لخویا با هشت امتیاز در رده دوم جدول است و به لحاظ تفاضل گل هم 11 گل نسبت به نماینده عربستان برتری دارد.

در گروه C الهلال هشت امتیازی بعد از تراکتورسازی در رده دوم قرار دارد، اما برای صعود کارش دشوار است. آنها در بازی آخر خود مقابل تراکتورسازی محکوم به برد هستند و هر نتیجه‌ای غیر از برد می‌تواند به صعود پاختاکور بینجامد. در این گروه نماینده ازبکستان هفت امتیازی است و در بازی آخر خود میزبان الجزیره‌ای است که فقط یک امتیاز دارد.

سرانجام در گروه D لیگ قهرمانان آسیا هم الاهلی با شش امتیاز در رده سوم قرار دارد. در این گروه الجیش قطر با ده و العین امارات با هفت امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند و الاهلی عربستان حتی اگر الجیش را در بازی آخر ببرد، باز باید چشم به بازی العین و نسف قارشی ازبکستان بدوزد؛ پیروزی العین در این بازی به معنای حذف نماینده عربستان خواهد بود.

هفته ششم و پایانی لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی روزهای سه‌شنبه 14 و چهارشنبه 15 اردیبهشت برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها