رئیس پلیس تهران از آغاز فعالیت 7000 نیروی پلیس در قالب گشت‌های نامحسوس امنیت اخلاقی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۰۴۵

به گزارش جام‌جم، سه روز پس از آغاز به کار گشت‌های امنیت اخلاقی در پایتخت، فرمانده انتظامی تهران از گشت‌های نامحسوس امنیت اخلاقی رونمایی کرد. سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در حاشیه این خبر گفت: طرح امنیت اخلاقی امسال از ابتدای هفته با حضور ماموران در میادین، مراکز تجاری و خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به اجرا در آمد. وی ادامه داد: گشت‌های نامحسوس با به‌کارگیری 7000 نیرو از دوشنبه در سطح شهر مستقر شده و با مظاهر علنی ناهنجاری برخورد می‌کنند. این نیروها که مرد و زن هستند، در معابر شهر تهران به صورت نامحسوس حضور دارند.

به گفته ساجدی‌نیا، ماموران گشت نامحسوس امنیت اخلاقی در خیابان‌ها هر کدام از مصادیق ناهنجاری از جمله بدحجابی، کشف حجاب، آلودگی صوتی و رانندگی پرخطر را ببینند، پلاک خودرو را با کد تخلف برای پلیس امنیت اخلاقی پیامک می‌کنند و بعد از آن پلیس با این افراد تماس گرفته و از آنها می‌خواهد در وقت تعیین شده به مرکز پلیس مراجعه کنند.

رئیس پلیس تهران تاکید کرد: افراد حاضر درطرح گشت نامحسوس امنیت اخلاقی حق برخورد مستقیم با افراد را ندارند و به عنوان ضابط قضایی شناخته می‌شوند. این افراد احکام قضایی دارند. افراد حاضر در این طرح فقط اطلاعات را به پلیس امنیت اخلاقی منتقل می‌کنند. اگر کسی خود را مامور نامحسوس امنیت اخلاقی معرفی کرد، شهروندان بدانند حق برخورد مستقیم ندارد.

وی از اجرای طرح‌های دیگراز جمله برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان و اراذل و اوباش طی روزهای آینده خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها