اسب‌ها و سوارکاران در یزد و قزوین به صف شدند

آغاز هیجان‌انگیز

سوارکاران خیلی زود کار خود را در سال 95 آغاز کردند. همه چیز از قزوین آغاز شد و سپس به یزد رسید. رقابت‌های مهمی یکی پس از دیگری برگزار شد. امسال نیز ایران میزبان چند مسابقه بین‌المللی مهم خواهد بود که CIS در راس آن قرار دارد. رقابت‌های کورس سوارکاری یزد و پرش با اسب قزوین مقدمه‌ای برای سال پرهیجان سوارکاری است. هم‌اکنون رقابت‌های سوارکاری مختلفی در سراسر کشور در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۹۶۵۴۵
آغاز هیجان‌انگیز

5 هفته کورس هیجان‌انگیز

کورس بهاره اسب عرب به میزبانی یزد آغاز شد. این رقابت‌ها از 20 فروردین آغاز شده و تا پنج هفته دیگر ادامه دارد. این رقابت‌ها اوج هیجان و نسبت به سال گذشته از تعداد سوارکاران بیشتری برخوردار است. کورس بهاره اسب عرب این بار قرار است با کیفیت و البته کمیت متفاوتی برگزار شود. اینجا حالا پایتخت اسب‌های ایران است، اسب‌هایی با نژاد عرب که قرار است پنج هفته با یکدیگر مسابقه بدهند.

احمد زارع‌پور اشکذری، رئیس هیات سوارکاری استان یزد به جام‌جم گفت: پانزدهمین دوره رقابت‌های کورس بهاره از 20 فروردین شروع شده است. ما هر هفته حداقل چهار کورس سوارکاری برگزار می‌کنیم. در این رقابت‌ها اسب‌های صفر امتیاز به بالا با یکدیگر در مسافت‌های مختلف رقابت می‌کنند.

وی افزود: در هفته نخست 43 راس اسب با سوارکارانشان در کورس شرکت داشتند. پیش‌بینی می‌کنیم در کل رقابت‌ها 150 راس اسب شرکت کنند.

وی با اشاره به تاثیر‌گذاری استان یزد در رونق گرفتن صنعت اسب گفت: در کل استان یزد 238 باشگاه سوارکاری وجود دارد. در کل کشور نیز تعداد باشگاه‌های رسمی سوارکاری و پرورش اسب بالای 500 است. با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان کورس بهاره سوارکاری اسب عرب باید بگویم این دوره از رقابت‌ها کیفیت و کمیت بسیار بالایی دارد.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: 65 درصد اسب‌های عرب ایران در یزد متمرکز شده‌اند. استان یزد که مردمانی سختکوش والبته فعال در زمینه پرورش اسب دارد رتبه نخست پرورش اسب عرب را نیز داراست. اصلا همین تعداد اسب و باشگاه سوارکاری در یزد نشان می‌دهد فعالیت‌های این استان در این زمینه چقدر بالاست.

ادامه هیجان در قزوین

رقابت‌های پرش با اسب در قزوین چند سالی می‌شود که اوج گرفته. این شهر میزبان سومین دوره رقابت‌های سوارکاری استان است که طبق روال با عنوان بزرگداشت عارف قزوینی برگزار می‌شود.

این دوره از رقابت‌های سوارکاری نیز همانند کورس بهاره یزد نسبت به سال گذشته سوارکاران بیشتری را جذب کرده است.

علیرضا خدابنده‌لو، دبیر هیات سوارکاری استان قزوین گفت: این نخستین رقابت‌های سوارکاری فدراسیون سوارکاری در سال جدید محسوب می‌شود. این رقابت‌ها در دو روز پشت سر هم 26 و 27 فروردین برگزار شد.

خدابنده‌لو افزود: در روز نخست این رقابت‌ها اسب‌های ایرانی با سوارکاران بالای 16 سال با یکدیگر مسابقه دادند. این رقابت‌ها در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد. دبیر هیات سوارکاری استان قزوین در رابطه با روز دوم رقابت‌های سوارکاری گرامیداشت عارف قزوینی نیز یادآور شد: در روز دوم این رقابت‌ها نیز سوارکاران بزرگسال و همچنین مالکان اسب‌ها با یکدیگر مسابقه دادند.

هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها