استاندار خراسان رضوی گفت: براساس جمع‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود 580 واحد تعطیل در استان وجود دارد که معادل 3‌/‌10 درصد واحدهای صنعتی استان است.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۷

به گزارش تسنیم، علیرضا رشیدیان افزود: در جلسات مستمر و منظم دبیرخانه ستاد اقتصادمقاومتی که سه روز در هفته در استان تشکیل می‌شود، از جمله موضوعات اصلی که به‌عنوان موتور محرکه اقتصادمقاومتی در استان مورد توجه قرار گرفته، بحث واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان است که احیای آنها نیازمند تسهیلات قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: در دبیرخانه ستاد اقتصادمقاومتی استان بیشتر تلاش بر آن بوده طرح‌هایی مورد توجه قرار گیرد که در زندگی روزمره مردم تاثیر داشته و اشتغال بیشتری ایجاد کند.

رشیدیان با بیان این‌که در این راستا توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استانی با نگاه به صادرات مدنظر قرار گرفته، افزود: در این رابطه در مرحله نخست اجرای 38 طرح اقتصادی که می‌تواند اشتغال و صادرات را افزایش دهد، به‌طور جدی در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وضعیت واحدهای نیمه فعال و تعطیل را نیز به‌طور جدی دنبال کردیم که طبق جمع‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه حدود 580 واحد تعطیل در استان وجود دارد که معادل 3‌/‌10درصد واحدهای صنعتی استان هستند.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: در بررسی‌های انجام شده واحدهای قابل احیا و نیز بخشی که قابلیت احیا و صرفه اقتصادی نداشتند، مشخص شدند. برخی واحدها مانند آجر فشاری که امروز از رده مصرف خارج شده یا برخی تولیدکننده‌های بخاری که فناوری روز را ندارند و نیز برخی واحدهای ریخته‌گری که با سوخت مازوت کار می‌کردند و امروز مشتری و بازار لازم را نداشته و قابلیت احیا ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها