با آغاز دور جدید مذاکرات غیرمستقیم سوریه در ژنو، هیات مخالفان سوریه روز پنجشنبه نیز با فرستاده ویژه سازمان ملل دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۵۸۵۷

به گزارش منابع خبری، استفان دی میستورا بعد از دیدار با هیات مخالفان پیش‌بینی کرد که دور جدید مذاکرات سوری در ژنو تا حد امکان سازنده و موفقیت‌آمیز باشد.

وی گفت: نمی‌توانم زمان دقیق آغاز مذاکرات مستقیم را اعلام کنم، اما این دور از مذاکرات روند انتقال سیاسی را عمیق‌تر بررسی می‌کند. وی ادامه داد که هیات دولت سوریه امروز (شنبه) به ریاست بشار جعفری وارد ژنو می‌شود و توافق‌نامه آتش‌بس ادامه دارد وفقط برخی نقض‌ها رخ داده و باید به هر نحوی به این توافق پایبند بود. در همین حال، مخالفان سوری تاکید کرده‌اند که مشارکت آنها در این دور از مذاکرات با هدف تحقق گذار سیاسی از طریق تشکیل یک دولت انتقالی با تمام اختیارات است. هیات مخالفان سوریه که مورد حمایت ریاض است، گفت:‌ آماده مشارکت در دولت انتقالی با حضور اعضای دولت بشار اسد است، اما نباید اسد در آن حضور داشته باشد.

مخالفان می‌گویند گذار سیاسی در این دوره از مذاکرات باید آغاز شود، اما دولت سوریه معتقد است تا زمانی‌که شرایط لازم فراهم نشده و مساله تروریسم در سوریه مشخص نشود، سخن گفتن از انتقال سیاسی بی‌معنی است.

در همین حال منابع خبری گزارش داده‌اند آخرین آتش‌بس برقرار شده در سوریه در مقایسه با سایر آتش‌بس‌ها از پایداری بیشتری برخوردار بوده و در آن گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر تروریست‌ها از آتش‌بس مستثنا شده‌اند و نظام سوریه همچنان این تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد.

در همین زمینه، خبرگزاری رسمی سوریه، (سانا) گزارش داد که یگان‌های مختلف ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، عملیات گسترده‌ای را علیه تجمعات و استحکامات تروریست‌های داعش و جبهه النصره در حومه حلب انجام دادند که در نتیجه آن تلفات سنگینی به تکفیری‌ها وارد شد.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در عملیات خود علیه تجمعات تروریست‌های جبهه النصره در روستاهای العیس و کفرناها، تعدادی از خودروهای آنها را منهدم کردند.

همچنین در حملات جنگنده‌های ارتش سوریه، چند مقر و خودروی حامل سلاح و مهمات تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با حکومت ترکیه در روستای بانص و تپه‌های حدیه و العیس و منطقه الایکاردا در حومه جنوبی حلب منهدم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها