پنج دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش (نزاجا) دیروز با حضور امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده این نیرو رونمایی و تحویل یگان‌های نزاجا شد.
کد خبر: ۸۹۵۵۸۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در مراسم رونمایی و تحویل‌دهی این تجهیزات از سلاح بهینه‌سازی‌شده تک‌تیرانداز 7/62 میلی‌متری مجهز به دوربین‌های جدید دید در روز و شب، خودروی تانک‌بر تاکتیکی فوق سنگین پوریا، خودروی تجسسی سی.بی.آر.اِن مجهز به آشکارسازهای نوین هسته‌ای شیمیایی میکروبی، سامانه پدافند هوایی 57 میلی‌متری چرخدار، تانک تیام و خودروی تاکتیکی پنج‌تن کیان با قابلیت حمل توپ‌های کششی رونمایی شد. تانک بهینه‌سازی شده چیفتن نیز در مراسم دیروز رونمایی شد.

آمادگی نیروی زمینی برای حضور در فضای جنگ‌های نیابتی

امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که فضای امروز، فضای جنگ‌های نیابتی در منطقه است، اظهار کرد: نیروی زمینی آمادگی حضور در این فضا را کسب کرده است.

تجهیز بالگردهای نزاجا به موشک‌های لیزری

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز بالگردهای نزاجا به موشک‌های هدایت‌شونده لیزری و ایجاد پوشش زرهی بر بالگردهای هوانیروز برای نخستین بار در کشور خبر داد. وی ضمن بیان این‌که با توجه به نوع تهدیدات باید یکسری تغییرات در بالگردهای نزاجا ایجاد می‌شد، افزود: یکی از اقدامات ما ارتقای سیستم‌های پرواز در شب بالگردها بود که این مهم محقق شده و بر قابلیت‌های بالگردی ما افزوده است. پوردستان تصریح کرد: موشک‌های هدایت‌شونده لیزری نسبت به موشک‌های تاو از برد بیشتری برخوردار بوده و از سیستم پرتاب بهره می‌برند.

نمایش اقتدار نیروهای مردمی در رزمایش پیامبر اعظم(ص)

دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه در منطقه میرجاوه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: در این مرحله از رزمایش، سه عملیات کمین به دشمن متجاوز، بازپس‌گیری پاسگاه مرزی و مرتفع کردن راهبندان به اجرا در آمد. وی افزود: وجه تمایز این رزمایش تهاجمی بودن آن است و رزمایش‌های قبلی تدافعی بود.

به گزارش ایسنا، سردار مارانی سخنگوی رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) نیزکه در برنامه «سلام ایران» رادیو ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: تعمیق رابطه سپاه با مردم، از اهداف این رزمایش محسوب می‌شود.سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه نیز با حضور در موقعیت طوایف بلوچ در منطقه عمومی میرجاوه، گفت: ما در محاسبات امنیتی خود نقش بالایی برای طوایف بلوچ و بسیج مردمی در جنوب شرق کشور قائل هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها