برخی، در شبکه‌های اجتماعی، مدعی‌ ورود اولین محموله اس‌300 به ایران شده‌اند

اجرای مرحله نخست قرارداد اس 300

سخنگوی وزارت خارجه از اتمام مذاکرات مربوط به انتقال سامانه موشکی - دفاعی اس 300 با روسیه خبر داد و گفت: توافق‌های جدیدی میان دو کشور برای اجرای این قرارداد معوق به‌دست آمده که در مسیر اجراست.
کد خبر: ۸۹۴۸۱۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین جابری انصاری در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره برخی اخبار مبنی بر ورود سری اول سامانه اس300 به بندر انزلی و آخرین وضعیت آن گفت: به اطلاع افکار عمومی می‌رسانم، مرحله نخست این قرارداد مسیر اجرایی خود را طی کرده است و امیدواریم بر اساس زمان‌بندی جدیدی که وجود دارد تا پایان قرارداد، مراحل مختلف اجرایی تکمیل شود. سخنگوی وزارت امورخارجه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره ادامه رفتارهای خصمانه عربستان علیه ایران اظهار کرد: عربستان سعودی به دلیل این‌که منافع خود را در عدم اجرای توافق‌ها و تبادلات اقتصادی میان ایران و کشورهای مختلف می‌بیند، در حال موضعگیری است و اقداماتی در سطوحی که مربوط به حاکمیت سعودی است، اجرا می‌کند. جابری انصاری گفت: به نظر می‌رسد دوران این سیاست‌ها گذشته و عربستان در حال رویارویی با کشورهای منطقه و جهان است. سخنگوی وزارت خارجه افزود: عربستان سیاستی را در مسیر خلاف عقربه‌های ساعت انجام می‌دهد که سیاستی عقیم است و با موفقیت همراه نخواهد شد.

جابری‌انصاری در پاسخ به پرسشی درباره گمانه‌زنی‌های مختلف در خصوص تغییر مسئولیت حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه افزود: تغییر و تحول در وزارت خارجه، موضوعی کاملا عادی است و هرساله بویژه تابستان، تعداد قابل‌توجهی از نیروهای وزارتخانه از مرکز به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران منتقل می‌شوند و موضوع آقای امیرعبداللهیان جدا از تغییر و تحولات طبیعی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها