سامانه اس300 امروز درمراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایرانی به مناسبت 29 فروردین و روز ارتش با حضور رییس جمهور رونمایی شد .
کد خبر: ۸۹۶۴۶۲
سامانه اس 300 رونمایی شد +عکس

به گزارش جام جم انلاین ،نیروهای نظامی ارتش این سامانه را در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره) از مقابل جایگاه ویژه رییس جمهوری عبور دادند.

روسیه پس از رفع تحریم‌های سازمان ملل علیه کشورمان، قرارداد اس300 را در دستور کار قرار داد و این سامانه سرانجام پس ازگذشت 9 سال از امضای قرارداد آن ، ماه جاری از طریق راه انزلی وارد ایران شد.

این سامانه، یک سامانه موشکی سطح‌ به ‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست و در واقع نوع تکمیلی سامانه پدافندی ارتفاع بالای S۲۰۰ به شمار می‌رود. این سامانه اواخر دهه ۱۹۷۰ توسط شرکت همکاری‌های صنعتی آلماز برای نیروی دفاع هوایی شوروی ساخته شد و مدل‌های مختلف این موشک در سازمان ناتو با نام‌های سام ۱۰، سام ۱۲ و سام ۲۰ شناخته می‌شوند.

اس300 در حال حاضر یک خانواده است و انواع مختلفی از این سامانه با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده است. هم‌اکنون اس300 پی‌ام‌یو (S-300PMU) به‌ عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده اس300 است که توانایی ردیابی و انهدام حدود 100 هدف را دارد. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان آماده‌سازی این نوع از سامانه‌ها، حدود پنج دقیقه‌ است که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس300 پی‌ام‌یو به شمار می‌رود

.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها