پزشک قلابی که با فریب زنان در اینستاگرام و لاین به بهانه جراحی زیبایی از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۰۷

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از پنجم اسفند سال گذشته و در پی شکایت زن جوانی از مردی به اتهام کلاهبرداری به جریان افتاد.

شاکی در اظهاراتش گفت: از طریق دوستم با مردی آشنا شدم که خودش را جراح زیبایی معرفی می‌کرد. او مدعی بود که می‌تواند جراحی‌ام را به‌طور تضمینی انجام دهد و بعد از عمل هیچ مشکلی برایم پیش نیاید. پس از چند بارملاقات با این جراح زیبایی، به او 50 میلیون تومان دادم.

وی اضافه کرد: او یک هفته پس از گرفتن پول، با من تماس گرفت و گفت برای انجام کاری قصد دارد به خارج از کشور سفر کند. بنابراین عمل جراحی ام را تا بازگشت از سفر به تاخیر انداخت. در این مدت من به چند پزشک دیگر مراجعه کردم و پس از مشورت با آنها از عمل جراحی منصرف شدم. وقتی موضوع را به پزشک جراح به نام معین گفتم، او خانه اش را تغییر داد و دیگر از وی اطلاعی ندارم.

در این مرحله برای پیگیری موضوع به سازمان نظام پزشکی رفتم که در آنجا متوجه شدم نام چنین پزشکی در فهرست سازمان پزشکی قانونی ثبت نشده و اوکلاهبردار است. اکنون از این جراح قلابی شکایت دارم.

پس از این شکایت کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کرده و متوجه شدند، معین 34 ساله با انتشار عکسی با لباس پزشکی در اینستاگرام و لاین، خود را پزشک معرفی کرده است.

تحقیقات برای دستگیری وی ادامه داشت تا این که هفته گذشته ماموران متوجه شدند متهم خودروی «بی ام و» خود را 800 میلیون تومان فروخته است. با ردیابی این معامله متهم شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی مشخص شد مدرک او دیپلم است.

پزشک قلابی در بازجویی‌ها گفت: چند سال قبل در آزمون ورودی رشته پزشکی قبول شدم اما به دلیل مشکلات شخصی انصراف دادم. با این وجود در میان بستگان و دوستان نمی‌توانستم عنوان کنم که از ادامه تحصیل در رشته پزشکی انصراف داده‌ام، بنابراین مدعی شدم که مقطع پزشکی عمومی را به پایان رسانده‌ام و در حال گذراندن دوره تخصص هستم.

وی اضافه کرد: فامیل و آشنا تصور می‌کردند من پزشک هستم. از طریق شبکه‌های اجتماعی با چند زن آشنا شدم که قصد انجام عمل جراحی زیبایی داشتند. با طرح این ادعا که بزودی مطب خود را افتتاح خواهم کرد، آنها را فریب دادم و برای معاینات پزشکی و صحبت درباره نحوه عمل جراحی و هزینه‌های آن، به محل سکونتم دعوت می‌کردم. در گفت‌وگو با آنها وانمود می‌کردم جراحی‌های زیبایی را در یک کلینیک مجهز پزشکی در منطقه نیاوران انجام خواهم داد و با این ترفند تعدادی از زنان را فریب داده و به بهانه جراحی زیبایی از آنها کلاهبرداری کردم.

سرهنگ کارآگـاه محمدرضــا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با اعتراف جراح قلابی به کلاهبرداری از زنان، برای وی قرار قانونی صادر شد. افرادی که در دام این جراح قلابی گرفتار شده‌اند، می‌‌توانند برای شکایت از وی و پیگیری پرونده‌هایشان به پلیس آگاهی یا دادسرای جرایم پزشکی تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها