آسیب‌دیدگی رضا یزدانی ستاره تیم ملی کشتی آزاد، او را به حدی از المپیک دور کرده است که تنها چیزی که می‌تواند شانس او را برای اعزام به المپیک زنده نگه دارد، خالی بودن دست کادرفنی تیم ملی است.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۶

وقتی چهار سال پیش به دلیل پاره شدن رباط صلیبی در یک قدمی کسب مدال با ویلچر سالن مسابقات اکسل المپیک لندن را ترک کرد و از مهم‌ترین مدال دوران ورزشی خود بازماند، ته دلش این امید را داشت که در ریو 2016 جبران کرده و یک مدال خوشرنگ المپیک را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند. با این حال او هرگز تصور نمی‌کرد در فاصله چهارماه مانده به ریو 2016 در زادگاهش جویبار و حین تمرین دچار آسیب‌دیدگی شود و تا حد زیادی شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

یزدانی باتجربه‌ترین عضو تیم ملی کشتی آزاد 32 ساله است و تصور همگان این بود که بعد از ریو از دنیای قهرمانی خداحافظی خواهد کرد، اما انگار خداحافظی تلخ و زودهنگامی در انتظار اوست.

ستاره تیم ملی کشتی آزاد در حالی ساعتی پس از آسیب‌دیدگی از ناحیه آشیل پای راست توسط یکی از متخصصان در ساری تحت معاینه قرار گرفت که دیروز با خواست فدراسیون کشتی در تهران توسط دکتر سهراب کیهانی نیز معاینه شد. ام‌آری‌آی و سونوگرافی تشخیص اولیه را تائید کرده است، او از ناحیه آشیل با سه سانتی‌متر پارگی مواجه شده و دست‌کم باید چهار تا شش هفته به مداوا بپردازد یعنی شش هفته طلایی آماده‌سازی برای حضور در المپیک.

در چنین شرایطی کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی امروز تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره وضعیت این کشتی‌گیر تصمیم بگیرد، آن هم در شرایطی که دست کادرفنی تیم ملی در این وزن حسابی خالی است، به‌همین دلیل فاصله فاحش یزدانی با حریفان داخلی‌اش، کادرفنی در ماه‌های گذشته او را هم در جام تختی و هم در مسابقات قهرمانی آسیا روی تشک فرستاد تا ساخته و پرداخته المپیک شود.

یزدانی در حالی قرار بود طی روزهای آینده در انتخابی تیم ملی با امیر محمدی سرشاخ شود که به نظر می‌‌رسد با توجه به شرایط پیش آمده قطعا به انتخابی نخواهد رسید و کشتی‌گیرانی چون عباس طحان به رقابت‌های انتخابی این وزن فراخوانده می‌شوند. طحان همان کشتی‌گیری است که چند ماه پیش در رقابت‌های جهانی و در غیاب یزدانی مصدوم موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

رضا یزدانی که بعد از المپیک لندن موفق شد در جهانی 2013 مدال طلا کسب کند و در جهانی 2014 از کسب مدال بازمانده بود، جهانی 2015 را هم به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد و به نظر می‌رسد نام این کشتی‌گیر با بدشانسی و آسیب‌دیدگی گره خورده است و به المپیک اعزام نخواهد شد مگر این‌که کادرفنی تیم ملی ریسک کند و یزدانی را بسان علیرضا دبیر که با وجود آسیب‌دیدگی به المپیک آتن 2004 اعزام شد، به ریو 2016 بفرستد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها