سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد وجود برخی مشکلات برای او قابل درک نیست.
کد خبر: ۸۹۳۹۶۱
کی‌روش: برخی مشکلات برایم قابل درک نیست

به گزارش جام جم ورزشی ، کارلوس کی‌روش پس از نشستی که صبح امروز با حضور رییس فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رییسه و برخی از مسئولان تیم ملی فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: همان طور که مطلع هستید درخواست استعفای خودم را تقدیم فدراسیون کردم. بعد از بازی‌های تیم ملی که در فروردین‌ماه برگزار شد امروز این فرصت را داشتم که با کمال افتخار در خدمت اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال باشم و وقایع و اتفاقاتی که رخ داده بود را به هیات رییسه توضیح دهم. بار دیگر این فرصت را داشتم که پس از 5 سال یک بار دیگر تجربیات خودم را به اعضای هیات رییس فدراسیون فوتبال توضیح دهم.

او اضافه کرد: امروز این فرصت را داشتم که مانند 11 بازیکن فوتبال، 11 شرایط لازم برای حمایت از تیم ملی در راه جام جهانی را به اعضای هیات رییسه بگویم. با این شرایط می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم. بعد از پنج سال تحت شرایط فعلی، صعود به جام جهانی دشوار است و با شرایطی که مواجه هستیم، نمی‌توان ادامه داد اما با این 11 مورد راه را ادامه می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه تنها مشکلات مالی در این میان مطرح نیست نیز ادامه داد: در حال حاضر به جایی رسیدیم که فقط بحث مشکلات مالی مطرح نیست و برخی دیگر از مشکلات وجود دارد که برای من قابل درک نیست. البته این مشکلات غیر قابل مذاکره هستند.

او افزود: شرایط حال حاضر را به دستان هیات رییسه فدراسیون فوتبال سپردم تا 30 آوریل 2016 یعنی 10 اردیبهشت ماه به عنوان سرمربی تیم ملی به وظایفم پایبند هستم اما چون آقای کفاشیان درخواست کرده در مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی حضور داشته باشم، به احترام ایشان این درخواست را پذیرفتم.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: پس از استعفایی که به تاریخ 30 آوریل تقدیم فدراسیون فوتبال کردم، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای را جلوی خودم نمی‌بینم. تنها می‌توانم متصور شوم که به پایان راه رسیدیم. همیشه شخص بنده در خط مقدم حفاظت از منافع تیم ملی بودم و این کار را با تمام افتخار و غرور انجام دادم و این موضوع را افتخار بزرگی برای خودم می‌دانم.

کی‌روش تصریح کرد: هیچ گاه ترس و واهمه‌ای برای دفاع از منافع تیم ملی نداشتم و همیشه این حس را وظیفه خودم می‌دانم که در خط مقدم دفاع از منافع تیم ملی قرار بگیرم و برای آن بجنگم. این را می‌توانید در بازی با قطر یا در مصاحبه‌های مطبوعاتی ببینید. حتی با وجود مشکلات اقتصادی پس از تحریم‌ها هم از ایران دفاع کردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه زمان وعده و وعیدها تمام شده است، ادامه داد: در حال حاضر زمان وعده و وعیدها به اتمام رسیده و زمان ارائه راهکارهای ما است.

او افزود: امیدوارم فدراسیون فوتبال راهکارها و راه حل‌های بهتری را برای آینده بازیکنان تیم ملی اتخاذ کند و همین طور باید بگویم آینده من و تیم ملی فوتبال ایران در دستان هیات رییسه فدراسیون است.

کی‌روش با بیان اینکه امیدوار است با استعفای او موافقت شود،‌ خاطر نشان کرد: امیدوارم با استعفای من موافقت شود و بعد از 5 سال امید و اعتمادی که برای پیدا کردن راه حل‌ها بوده را از دست دادم. در آخر بار دیگر باید بگویم امیدوارم هیات رییسه فدراسیون تصمیم مناسبی را در این باره اتخاذ کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه عنوان کرد: به تنها کلماتی که به فارسی بلد هستم می‌گویم «خیلی ممنون». زمانی که برای سرمربیگری تیم ملی به ایران آمدم، برخی انتظار نداشتم که بیشتر از پنج روز کارم ادامه داشته باشد اما پنج سال به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فعالیتم را دنبال کردم.

او با بیان اینکه امیدوار است تصمیمش به همدلی در فوتبال ایران کمک کند نیز گفت: امیدوارم تصمیمی که گرفتم به همدلی در فوتبال ایران کمک کند. رقبای ما مانند ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان و امارات به سختی کار می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. من هم تلاش می‌کنم تا شرایط را شفاف بیان کنم و نگرانی‌های من در این رابطه کاملا شفاف است.

کی‌روش افزود: با این شرایط، امکان ادامه همکاری وجود ندارد. شرایطی که فقط وعده و وعید و قول‌ داده می‌شود اما هیچ ضمانتی برای ادامه راه وجود ندارد.

وزیر ورزش و جوانان در آخرین اظهار نظر خود از کی‌روش حمایت کرده و گفته است او باید بماند و به اعضای فدراسیون هم دستور داده است شرایط لازم برای ادامه همکاری فراهم شود. کی‌روش در این زمینه هم گفت: به شخصه قدردان حمایت‌ها و کلمات محبت آمیز جناب وزیر محترم هستم و از طرف خودم و تیم ملی از او تشکر می‌کنم. همان طور که امروز به هیات رییسه توضیح دادم، هیچ موضوع مهمی وجود نداشت که در پنج سال گذشته آن را تکرار نکرده باشم. احتیاجی نیست که آن‌ها را به شما بگویم چراکه شما صحبت‌های من را می‌دانید.

سرمربی تیم ملی به مشکلات مالی تیم ملی در 5 سال گذشته اشاره کرد و افزود: برخی از تصمیم‌های ما مرتبط با عدم حمایت‌های مالی است. مطمئنا یک سری از این مسائل به بازی‌های دوستانه، پرداخت نشدن حقوق و مزایای بازیکنان و کادر فنی و دیگر مسائل مالی است. برای مثال و در اردوی اخیر، رضا قوچان نژاد پس از 20 دقیقه تمرین مصدوم شد چراکه شرایط لازم برای حضور او از لندن به تهران فراهم نبود. حتی منابع مالی کافی و لازم برای حضور یک آنالیزور یا یکی از مربیان در بازی قبل عمان را نداشتیم. حتی به یاد دارم پس از اینکه دست هاشم بیک‌زاده شکست، فدراسیون فوتبال پول لازم برای عمل جراحی او را در استرالیا نداشت. بدون حمایت‌های مالی نمی‌توان کمپ تیم ملی را ساخت. بار دیگر عرض می‌کنم بدون این حمایت‌ها امکان ادامه همکاری وجود ندارد و باید در این باره تصمیم‌گیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها