در حالی‌که معارضان و مخالفان سوری همگام با کشورهای حامی تروریست‌ها بر برکناری بشار اسد تاکید دارند، مقامات روس این گزینه را رد کرده و بشدت با آن مخالفت می‌کنند. در همین زمینه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با ریانووستی اظهار کرد: برکناری بشار اسد از ریاست جمهوری سوریه نه‌تنها به صلاح نیست بلکه سبب بیراهه رفتن مسیر حل بحران در این کشور می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۷۲

ریابکوف افزود: روسیه پیشنهاد کرده بحث‌ها درباره سرنوشت اسد باید متوقف و این موضوع بعدا از سوی طرف‌های حاضر در مذاکرات و بحران سوریه تصمیم‌گیری شود. ریابکوف تاکید کرد که آزادسازی تدمر، توازن قدرت را در سوریه تغییر داده و وارد کردن ضربات سخت به تروریست‌ها را ممکن کرده است. به نظر می‌رسد معارضان به دلیل ادامه موفقیت‌ها و پیشروی‌های ارتش سوریه در نقاط مختلف این کشور بر این خواسته خود تاکید می‌کنند.

در همین حال منابع خبری گزارش کردند در ادامه پیروزی‌های چند روز اخیر، ارتش سوریه روز گذشته ضربه مهلکی به تروریست‌های جبهه النصره زد. به گزارش تسنیم، حمله جنگنده‌های سوری به مقر تروریست‌های تکفیری که در حال برنامه‌ریزی برای حمله به شهرک‌های مقاوم الفوعه و کفریا بودند، به هلاکت دست‌کم ۲۵ نفر از جمله هشت سرکرده آنها با ملیت‌های غیرسوری از جمله سعودی منجر شد. براساس این گزارش، ابوفراس، سخنگوی جبهه تروریستی النصره، فرزندش و دست‌کم 20 نفر دیگر از تروریست‌های گروه‌های موسوم به جندالاقصی و جبهه النصره و دیگر گروه‌ها از ملیت ازبکستانی در حملات هوایی به مقر تروریست‌های جندالاقصی در شرق روستای کفر جالس در شمال غربی شهر ادلب و دو نقطه دیگر متعلق به جندالاقصی و جبهه النصره کشته شدند.

در میان تروریست‌های کشته‌شده، هفت سرکرده جبهه النصره به چشم می‌خورند و احتمال افزایش تلفات به‌سبب وخامت حال برخی مجروحان وجود دارد. نام واقعی ابوفراس، رضوان النموس است که در افغانستان سابقه جنگیدن داشت، وی با اسامه بن لادن، مؤسس شبکه تروریستی القاعده دیدار کرده بود. وی در پی آغاز بحران سوریه در اوایل سال 2011 به سوریه بازگشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها