افزایش ۸۵ درصدی اعزام‌ به عتبات عالیات

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به برقراری امنیت و استقبال خوب مردم از اعزام به عتبات عالیات، ظرفیت اعزام به سامرا دو برابر شده و کل اعزام‌ها نیز ۸۵ درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۱۹۴۰

به گزارش فارس، سعید اوحدی افزود: تجربه ایام نوروز 95 نشان داد که ما می‌توانیم ظرفیت اعزام‌ها را نسبت به گذشته 85 درصد افزایش دهیم؛ زیرا در این مدت توانستیم حدود روزانه 130 کاروان به عتبات عالیات اعزام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به محدودیت‌های اعزام‌ها توضیح داد: در دو مورد ما امسال در اعزام‌های نوروزی دچار محدودیت بودیم که اولین آن بازمی‌گردد به تعداد محدود مراکز اقامتی بخصوص در شهر نجف و دومین آن مربوط می‌شود به محدودیت‌ امکانات هوایی.

وی با بیان این که این محدودیت‌ها اجازه نمی‌دهد بیش از 85 درصد به ظرفیت اعزام‌ها بیفزاییم، افزود: امسال استقبال مردم از سفر هوایی بیشتر بود، به طوری که 60 درصد اعزام‌ها به صورت هوایی انجام گرفت؛ درحالی که سال گذشته اعزام‌های هوایی 40 درصد بود. ما برای امسال درخواست پروازهای بیشتری داشتیم، اما ترافیک هوایی و ظرفیت فرودگاه امام اجازه نداد پروازهای بیشتری صورت بگیرد.

۱۲۳هزار زائر ایرانی

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام زائران کشورمان در ایام نوروز به عتبات عالیات گفت: حدود ۱۲۳ هزار نفر در ایام نوروز به عتبات عالیات رهسپار شدند که این میزان نسبت به قبل افزایش داشت.

به گزارش تسنیم، محسن نظافتی درباره آخرین وضع اعزام‌های نوروزی و پس از آن اظهارکرد: مهلت عتبات نوروزی امروز، 15 فروردین به پایان می‌رسد و در این دوره شاهد افزایش دو برابری تعداد زائران بودیم.

وی ادامه داد: در این دوره از سفرهای عتبات نیز شاهد افزایش اعزام زائران به سامرا بودیم و امکانات لازم از لحاظ امنیتی برای زائران فراهم آمد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت؛ البته پیشتر چنین امکانی فراهم نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها