گمانه زنی درباره زبان بدن سرمربی تیم ملی ایران

کی‌روش با این شرایط ادامه نمی‌دهد

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران ماموریت خود را در راه صعود از مرحله اول مقدماتی جام جهانی با موفقیت پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۷
کی‌روش با این شرایط ادامه نمی‌دهد

به گزارش جام جم ورزشی، با پیروزی قاطع تیم ملی ایران مقابل عمان به عنوان صدرنشین رنکینگ آسیا به مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی آسیا راه یافت جایی که باید با 5 تیم دیگر نبرد سخت خود را برای صعود به جام جهانی روسیه آغاز کند. روز گذشته پس از پایان مسابقه کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی که در میان تشویق شدید هواداران به میانه میدان آمده بود، برای آنها طوری دست تکان داد که این حس را در ذهن متبادر می کرد که قصد جدایی از تیم ملی را دارد. او با حالتی که شبیه به خداحافظی و وداع بود زمین چمن را پشت سر گذاشت و برای نشست مطبوعاتی به جمع خبرنگاران رفت.

کی‌روش سپس در کنفرانس خود با جملاتی مستقیم وزیر ورزش را که بزرگترین مخالف او به شمارمی رود مورد نوازش قرار داد و سپس به همراه ملی پوشان به هتل محل اقامت خود بازگشت؛ این رفتاری بود که به سرعت فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داد و به این سوال مهم دامن زد اینکه آیا کارلوس کی روش کار خود را در تیم ملی ایران به پایان رسانده است؟

کی روش که در دوران حضور خود در تیم ملی ایران بارها و بارها با رفتار خود شایعه خداحافظی اش را پررنگ کرده کمتر مستقیم در این زمینه صحبت کرده است اما در شرایطی که در یک سال گذشته 3 بار به طور جدی موضوع جدایی او مطرح شده این بار به نظر فرصتی برای بازاندیشی درباره ادامه کار یا خداحافظی با این سرمربی پرتغالی به وجود آمده است. کی روش که شفاها استعفای خود را به علی کفاشیان رئیس فدارسیون تقدیم کرده برای ادامه کار چند نکته را در ذهن دارد؛ اینکه چه کسی رئیس بعدی فدراسیون باشد، اینکه قرعه تیم ملی ایران در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی چگونه باشد و اینکه امکاناتی که در اختیار تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت چه کیفیتی داشته باشد؟ همه این فاکتورها می تواند در آینده کاری او در تیم ملی فوتبال ایران نقش مهمی ایفا کند اگرچه مسوولان حرف از قرارداد 4 ساله با او و ادامه کار تا اتمام دور نهایی جام جهانی 2018 زده اند.

نزدیکان کی روش در این باره می گویند موضوع جدایی کی روش این بار جدی تر از همیشه است و این سرمربی پرتغالی از کمبود امکانات و عدم توجه به تیم ملی به قدری دل چرکین شده که به طور قطع قصد جدایی از ملی پوشان را دارد و تنها در شرایطی به کار خود ادامه خواهد داد که تجدیدنظر کلی درباره امکانات اعطایی به تیم ملی صورت بگیرد. اتفاقات مربوط به زمین تمرین تیم ملی، مساله لباس و مسائل تدارکات تیم ملی و موضوع پاداش ها به قدر کافی باعث تکدر خاطر کی روش و او که بخشی از ماموریت خود را به سلامت به اتمام رسانده است، در تدارک خداحافظی با تیمی است که آجر به آجر آن را با تفکر خود ساخته است.

اینکه در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد هنوز روشن نیست اما با توجه به آغاز مسابقات تیم ملی درشهریورماه و البته انجام دو مسابقه مهم تدارکاتی در خرداد در اروپا موضوع سرمربی تیم ملی ایران باید هر چه سریع تر روشن شود. اگرچه درست در این بزنگاه مهم و تاریخی فوتبال ایران اسیر مشکلاتی در زمینه انتخاب رئیس فدراسیون است، موضوعی که تمرکز لازم را از توجه به مسائل مهمتر و پایه ای تر می گیرد.

در نهایت امیدواریم مدیران فوتبال و ورزش ایران با در نظر داشتن سالی بسیار مهم و کلیدی پیش روی فوتبال ایران به سرعت به تصمیم لازم درباره بحث سرمربی تیم ملی برسند و اگر قرار به ادامه کار با کی روش است، برای تامین خواسته های وی اقدام عاجل به عمل بیاورند و اگر رفتار او در زمان کار در ایران به مرور زمان این جمع بندی را برای آنها به وجود آورده که باید با این سرمربی کار را به اتمام رساند، هر چه سریع تر در زمینه انتخاب جانشین وی تصمیم بگیرند. زمان چیزی است که ما هرگز آن را دوباره به دست نخواهیم آورد.

به خاطر داشته باشیم که سازماندهی تیم ملی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه مهمترین ماموریت فوتبال ما در سال جاری است.

منبع: ورزش 3

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها