دو تن از کارکنان نیروگاه هسته‌ای بلژیک به داعش پیوستند که این مساله نیروهای امنیتی این کشور را نسبت به احتمال حملات تروریستی با بمب رادیواکتیو نگران کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۳۵
دو نفر از کارکنان نیروگاه هسته‌ای بلژیک به داعش ملحق شدند

به گزارش جام جم آنلاین ، دو تن از کارکنان نیروگاه هسته‌ای بلژیک با گریختن از این کشور به تروریست‌های داعش در سوریه ملحق شدند.

به نوشته دیلی میل، نیروهای امنیتی بلژیک از این ترس دارند که ممکن است داعش به دنبال اقدام تروریستی در نیروگاه اتمی این کشور باشد.

این ترس بعد از آن شدت گرفت که پلیس اعلام کرد کشته شدن یکی از نیروهای محافظ نیروگاه هسته‌ای در ارتباط با جرایم مربوط به اقدامات تروریستی بوده است.

نیروهای امنیتی از این مساله ترس دارند که قتل گارد امنیتی نیروگاه هسته‌ای بلژیک به دست تروریست‌های داعش برای نفوذ به داخل و رهاسازی پسماند رادیواکتیو به داخل جوی است.

گزارش‌هایی حاکی از آن است که یکی از این افراد در سوریه کشته شده است اما نفر دوم که مدت کوتاهی در سال 2014 به دلیل مشارکت در اقدامات تروریستی در بلژیک زندانی بود،‌ بعد از آزادی به سوریه گریخته و همچنان زنده است.

دیلی میل ادامه داد، بررسی‌ حملات اخیر بروکسل نشان می‌دهد که افراطیون به دنبال توطئه‌ای برای دزدیدن مواد هسته‌ای و ساخت بمب رادیواکتیو بودند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها