حسین جابری انصاری گفت: برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام ندارد و ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست.
کد خبر: ۸۹۰۹۳۵
برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری در واکنش به افزودن اسامی جدید به فهرست تحریم‌های یکجانبه امریکا به بهانه کمک به برنامه موشکی ایران تصریح کرد: برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام ندارد و ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این برنامه اهدافی کاملا دفاعی دارد و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی ایران را از حقوق مشروع و قانونی اش برای تقویت بنیه دفاعی و امنیت ملی خود محروم کند.

وی اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستور صریح مورخ 10 دی 1394 رئیس جمهور به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به هر اقدام مداخله جویانه امریکا علیه برنامه های دفاعی اش با تقویت توان دفاعی موشکی خود پاسخ خواهد داد.

جابری انصاری تاکید کرد: امروز و در فضای پسابرجام، دوران ایران ستیزی و تمسک به دلایل واهی برای تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران به سرآمده و در شرایط امنیتی حاد و خطرناک جاری، توانمندی‌ های دفاعی و غیرتهاجمی جمهوری اسلامی ایران عامل مهم ثبات و امنیت منطقه است و صرفاً برای پاسداری از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی و در جهت منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی است.

وی ابراز امیدواری کرد دولت آمریکا به جای اقداماتی که تنها نتیجه آن کمک به بی ثباتی در منطقه و جهان است، به نیازهای امنیتی جدی منطقه غرب آسیا همچون خلع سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی، توقف جنایات و جنگ‌افروزی متحدان امریکا در سوریه و یمن، و مبارزه واقعی با داعش و گروه های تروریستی تکفیری بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها