با راه‌اندازی شبکه استانی صدای مرکز گیلان در سال 1375 برنامه‌های محلی از هنگام اذان صبح شروع و تا ساعت 24 پخش می‌شد که با توجه به توانایی‌های ارزشمند همکاران رادیو و هنرمندان گیلانی با موافقت و حمایت مدیران ارشد سازمان صداوسیما از ابتدای آذرماه سال 1391، شبکه استانی صدای مرکز گیلان 24 ساعته شده است.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۳
باران؛ با ویژه‌برنامه‌های صبح و عصر

به گزارش جام جم سیما ، سال 1377 با بهره‌گیری از هنرمندان گرانقدر گیلانی شبکه استانی باران در ایستگاه زیباکنار نصب و افتتاح شد. این شبکه تلویزیونی روزی 9 ساعت برنامه پخش می‌کرد که با ارتقای کمیت و کیفیت برنامه‌های تولیدی صدا و سیمای مرکز گیلان و تولید آثار فاخر و افزایش و نیاز مخاطبان از ابتدای تیرماه سال 1390 سیمای مرکز گیلان 24 ساعته شد.

تولید برنامه‌های خانه مهر و جنگ شب مهتاب شبان در سیما و نمایش‌های «تنها ولی باتو»، «نقش مهر»، «لافند بازی»، «چی‌چی نی»، «نفس»، «نوبت پرواز» و مستند‌های «سرخ، سفید، آبی»، «درناهای کاغذی»، «کمی نزدیک‌تر»، «بته جقه»، «یادش بخیر» و «امی گیلان» در رادیو و تولید حدود صد گزارش ویژه خبری با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، تولید گزارش ویژه همزیستی اهل سنت و شیعه در گیلان، گزارش‌های فاخر با موضوع هفته دفاع مقدس از جمله معرفی شهید نامجو و جانبازان گیلانی از مهم‌ترین فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز گیلان در سال 94 بوده است.

صدا و سیمای گیلان در ایام نوروز با برنامه صبح نوروز، عصر نوروز و ویژه‌برنامه جنگ شب نوروز در سیما و برنامه‌های بنفشه گل (ویژه‌برنامه عصر)، همیشه بهار (ویژه‌برنامه صبح)، چای سرد، مستند گیلان‌و‌گردشگری و پنج ترانه در رادیو همراه با مخاطبانش خواهد بود.

راهیابی نمایش «مین بال» به مرحله نهایی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، راهیابی نمایش رادیویی «لدوبه» در جشنواره بین‌المللی PRIIZESABU در سال 2015، راهیابی رمان «به جامانده» به مرحله نهایی هشتمین جشنواره داستان انقلاب، راهیابی مستند رادیویی «روایت یک رویا» کاری از رادیو گیلان در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان برخی از موفقیت‌های صدا و سیمای گیلان در سال 94 به شمار می‌رود.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها