شبکه استانی صدای ساری در تیر ماه 1376 آغاز به کار کرد که به طور میانگین با 14 ساعت تولید و پخش برنامه در روز با پوشش 99 درصدی استان به فعالیت و برنامه سازی مشغول بوده است.
کد خبر: ۸۹۰۷۷۸
مازندران مرکزی با ویژه‌های بهاری

به گزارش جام جم سیما ، برنامه‌های تلویزیونی مرکز تا سال 1368 به صورت سیاه و سفید (آنالوگ) از یک استودیوی کوچک پخش می‌شد که از این سال توانایی تولید و پخش برنامه‌های رنگی نیز مهیا شد. پس از یک سال از استانی شدن شبکه صدا، شبکه استانی سیما در 26 فرودین 1377 مصادف با عیدغدیرخم، به عنوان سومین مرکز بعد از استان‌های اصفهان و خراسان افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت که روزانه بیش از هشت ساعت برنامه از این شبکه پخش می‌شد.

برخی تولیدات رادیو ساری در جشنواره تئاتر دانشجویی کماندار، جشنواره تئاتر مقاومت (مرز) از مجموعه پایی که جا ماند و جشنواره کتاب و رسانه برنامه رادیویی (دوست رزا) به‌عنوان آثار برگزیده معرفی شده‌اند. علاوه بر این، سیمای مازندران با کسب جایزه برنز فیلم مستند از جشنواره بین‌المللی تغییرات هوایی چین (کسی به فکر جنگل نیست)، دریافت عنوان بهترین مستند بخش خاورمیانه جشنواره سانفرانسیسکو (کسی به فکر جنگل نیست)، کسب رتبه بهترین فیلم داستانی از جشنواره میامی آمریکا (تله‌فیلم فرزندان‌)، کسب رتبه بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی کارولینای شمالی (تله‌فیلم فرزندان)، کسب رتبه بهترین بازیگر بخش سینمای آسیا جشنواره بین‌المللی یاس تهران (تله‌فیلم فرزندان)، کسب رتبه بهترین فیلم مستند زبان خارجی جشنواره بین‌المللی محیط‌زیست نیویورک (در جست‌وجوی پلنگ ایرانی‌) در سال 94 موفقیت‌های خاصی را به‌دست آورده است.

برنامه هفت سین (ویژه تحویل سال نو و شب‌های ایام نوروز)، عیدانه (ویژه برنامه صبح ایام نوروز)، و مستند گزارشی راهیان نور در سیما و بهار آمد در 16 قسمت (ویژه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز، عصر بهاری 16 قسمت (عصر رادیو در ایام نوروز) و مستند راهیان نور (13 قسمت) در رادیو از مهم‌ترین برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای مازندران به‌شمار می‌آید.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها