در نامه ای به معاون وزیرکارمطرح شد

۱۰ خواسته فوری کارگران از دولت

کارشناسان معتقدند حقوق و دستمزد کارگران را باید در حد تورم افزایش دهند اما این ارقام دردی از کارگران درمان نمی کند.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۰
کاهش قدرت خرید کارگران / افزایش دستمزدها هم دردی درمان نکرد

به گزارش جام جم آنلاین ، لطفعلی بخشی با اشاره به افزایش 14درصدی حقوق کارگران، گفت: طبق قانون حقوق و دستمزد کارگران باید در حد تورم افزایش یابد البته باتوجه به شرایط سخت این قشر، این ارقام دردی از آنها دوا نمی کند.

وی در ادامه یادآورشد: اگر حقوق کارگر بیشتر از نرخ تورم باشد قدرت خرید افزایش خواهد داشت و در نتیجه معیشت بهتری برای آن ها رقم می خورد.

بخشی طرف دیگر این امر را کارفرمایان رکود زده دانست و افزود: اینکه رکود حاکم بر اقتصاد کشور افزایش حقوق کارگران برای کارفرمایان را سخت کرده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در طی سالهای اخیر تعدیل نیرو واحدهای تولیدی منجر به بیکار شدن بخشی از جامعه کارگری شده است و این افزایش دستمزدها ممکن است باتوجه به وضع رکود سبب شود تا بنگاههای تولیدی به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآیند و بازهم بر تعداد بیکاران اضافه شود.

افزایش 14درصدی حقوق کارگران کارساز نیست

دبیرکل خانه اقتصاد ایران نیز دراین باره گفت: افزایش دستمزد کارگران بر اساس نرخ رشد سالیانه تورم چندان بر معیشت این قشر کار ساز نیست.

مسعود دانشمند افزود: البته این افزایش دستمزد با توجه به شرایط اقتصادی موجب خواهد شد واحدهای تولیدی نتواندجوابگوی هزینه و حقوق کارگران باشند و در نهایت منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد شد.

وی یادآورشد: بخش های تولیدی باید تقویت شوند تا بتوانند تولید و صادرات بیشتری داشته باشند و در چنین شرایطی است که کارفرما نیز توانایی پرداخت حقوق این قشر را خواهد داشت.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران تصریح کرد: تقویت واحدهای تولیدی موجب اشتغال پایدار می شود.

افزایش 14درصدی حقوق کارگران ممکن است دردی را دوا نکند

یکی دیگر کارشناسان اقتصادی دراین باره گفت: معمولا زمانی که صحبت از افزایش دستمزدها برای کارگران می شود مهمترین پارامتر تصمیم گیری درخصوص معیشت زندگی آنها است.

محمدحسین فاتحی افزود: این افزایش دستمزدها دردی از کارگران درمان نمی کند چراکه سال هاست قدرت خرید کارگران کاهش پیدا کرده است.

جزییات حقوق کارگران در طی سالهای اخیر به شرح زیر است:

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها