روزهای پایانی سال در حال سپری شدن است و شهروندان خود را برای نوروز و تحویل سال جدید آماده می‌کنند. در این روزهای پایانی سال شهروندان دغدغه سرقت پول‌هایشان در مراکز خرید و امنیت خانه‌هایشان در تعطیلات نوروز را دارند. پلیس با توجه به دغدغه‌های شهروندان، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و طرح نوروزی را در دو مرحله از 15 اسفند تا 15 فروردین اجرا می‌کند.
کد خبر: ۸۹۰۳۲۰
توصیه‌هایی برای نوروز بدون خاطره تلخ

در مرحله اول این طرح که در روزهای پایانی اجرای آن هستیم، افزایش امنیت مراکز خرید و اطراف مراکز تجاری مانند بانک‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

ماموران پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در این مراکز حضور دارند وبه سارقان اجازه فعالیت نمی‌دهند.

ماموران پلیس آگاهی در مرحله نخست طرح نوروزی، با شناسایی دزدان کیف قاپ، جیب بر و سارق منازل در اقدامی ضربتی آنها را دستگیر کردند. در این روزهای پایانی سال نیز شهروندان باید در مقابل بانک‌ها و مراکز خرید مراقب کیف‌قاپان و جیب‌بران باشند و کمتر پول نقد با خود حمل کنند.

همچنین باهدف ایجاد تسهیلات برای آحاد جامعه و از آنجا که برخی به دلیل مشکلات کاری اغلب در ساعات پایانی روز نسبت به خرید شب عید اقدام می‌کنند، پلیس پایتخت ضمن هماهنگی با مسئولان اتحادیه‌های صنفی، ساعات کاری صنوف را یک ساعت افزایش داده و بنابراین واحدهای ارائه‌دهنده خدمات به شهروندان می‌توانند تا ساعت یک بامداد به فعالیت بپردازند.

از سوی دیگر، بر اساس برنامه‌ریزی‌های همه‌ساله، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تسهیلاتی برای تردد آسان در روزهای شلوغ پایانی سال در نظر گرفته است تا با توجه به سفرهای درون شهری بویژه در معابر منتهی به مراکز خرید و افزایش تقاضای مردم برای خریدهای نوروزی شاهد ترافیک روان در برخی مناطق تهران باشیم.

مرحله نخست طرح در حالی روزهای پایانی را سپری می‌کند که عملکرد پلیس در دستگیری مجرمان و کاهش جرایم، حکایت از موفقیت پلیس در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده دارد.

اما نکته مهم، مرحله دوم این طرح است. تهران یکی از شهرهای مسافر فرست است و در تعطیلات نوروز شاهد مسافرت پایتخت نشینان به شهرهای مختلف هستیم.

یکی از دغدغه‌های شهروندان در این ایام حفظ امنیت خانه‌هایشان است. برای آسایش و آرامش شهروندان در این ایام گشت‌های موتوری و خودرویی را در سطح محلات افزایش داده ایم و اسباب کشی فقط با اطلاع کلانتری‌ها امکان پذیر است. همچنین چادرهای نوروزی در محلات برپا می‌شود و ماموران به صورت پیاده به گشتزنی در خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌پردازند.

در این زمینه به همکاری و همراهی شهروندان با پلیس نیازمندیم و همان طور که پیش از این اعلام شد، امنیت محله‌محور یکی از برنامه‌های پلیس تهران برای افزایش امنیت و کاهش جرایم است. موفقیت طرح امنیت کوچه محور را در مراسم چهارشنبه‌ سوری شاهد بودیم که امسال بدون حادثه‌ای خاص و تلفات پایان یافت.

شهروندان در هر محله باید نسبت به همسایه‌های خود احساس وظیفه کنند و در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

افرادی که قصد دارند به مسافرت یا مهمانی بروند نیز باید به نکته‌ها و هشدارهای پلیسی توجه کنند و قبل از ترک خانه، راه‌های ورودی به خانه مانند پنجره، در بالکن و پشت بام را بررسی و از درهای آکاردئونی و قفل‌های استاندارد استفاده کنند.

شهروندان در این ایام باید از نگهداری پول و طلا در خانه خودداری کنند. صندوق امانات بهترین محل برای محافظت از پول وطلا در زمان مسافرت است.

همچنین برای مراقبت از خانه، کلید را در اختیار افراد مطمئن قرار دهند.امیدواریم با همکاری و همیاری شهروندان مرحله دوم طرح نوروزی هم بدون خاطره‌ای تلخ برای مردم، با موفقیت اجرا شود.

سردار حسین ساجدی‌ نیا - فرمانده انتظامی تهران بزرگ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها