شادیانه‌های نوروزی تلویزیون

تلویزیون بجز سریال‌های تلویزیونی و ویژه برنامه‌های تحویل سال، تعداد قابل‌توجهی برنامه‌های ترکیبی برای مخاطبان خود در ایام نوروز تدارک دیده که علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح، آموزنده و مفید هستند و تماشای آنها خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۸۸۹۸۵۵
شادیانه‌های نوروزی تلویزیون

هفت‌سین متفاوت شبکه یک

شبکه یک امسال برنامه «هفت‌سین و‌ بچین» را با حضور عموهای فیتیله‌ای برای مخاطبان کودک و بزرگسال تدارک دیده است. درواقع این برنامه که در ایام نوروز هر شب بعد از سریال شبکه یک به نمایش درمی‌آید، یک جنگ شبانه خانوادگی است که هم کمدی دارد و هم نوستالژی.

به منظور آشنایی و معرفی بهتر آیین‌های قدیمی ایرانیان در نوروز، برنامه «سبزه‌نشانی» با اجرای رسول نجفیان از شبکه یک پخش می‌شود. این برنامه از روز اول فروردین 95 و قبل از بخش خبری ساعت 19 نمایش داده می شود. برنامه «استودیو بهاران» با اجرای اقبال واحدی و محمدرحمان نظام اسلامی که کاروان‌های راهیان نور در جنوب کشور را پوشش می‌دهد، از دیگر برنامه‌های شبکه یک است. این برنامه که از 20 اسفند تا 12 فروردین پخش می‌شود، در سه نوبت، به صورت زنده، اخبار و برنامه‌های راهیان نور را اطلاع‌رسانی می‌کند. «نشان مهربانی» با اجرای عبدالله روا از دیگر برنامه‌های ترکیبی شبکه یک است که از اول فروردین 95 بعد از مجموعه شبانه پخش می‌شود و به موضوعاتی چون از خودگذشتگی و ... اختصاص دارد.ده قسمت از ویژه برنامه نوروزی «آفتاب شرقی» از روز دوم فروردین قبل از اذان ظهر در شبکه یک به نمایش درمی‌آید.

برای خردسالان و نوجوانان

شبکه دو هم برنامه «جیب جیب» را برای خردسالان تدارک دیده که هر روز ساعت 13 و 30 دقیقه به نمایش درمی‌آید و ماجراهای یک شخصیت واقعی و عروسکی را روایت می‌کند. برنامه «دانش نما» که هر روز ساعت 14 و 30 پخش می‌شود، شگفتی‌هایی از آزمایش‌های علمی را به نمایش می‌گذارد و در برنامه «شهر به شهر» که هر روز ساعت 14 و 15 دقیقه پخش می‌شود، آداب و رسوم مناطق مختلف ایران را با حضور نوجوانان هر منطقه نمایش می‌دهد.

مهمان شبکه سه باشید

شبکه سه برنامه‌ای به نام «دست‌انداز» را برای مخاطبانش تدارک دیده که مجریان این برنامه با گفت‌وگوی طنز و ضمن بهره‌مندی از ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات شیرین فارسی بر اصالت فرهنگ و ادب فارسی تاکید می‌کنند.برنامه «مهمان ما باشید» در شبکه سه با حضور تمام نمایندگان استان‌های کشور مخاطبان خود را با فرهنگ مناطق بکر گردشگری در سراسر ایران آشنا می‌کند و برنامه «سه‌شو» نیز با نگاهی نوروزی در ایام تعطیلات ادامه پیدا می‌کند. برنامه «مشتاق دیدار» یکی دیگر از برنامه‌های ترکیبی شبکه سه است که اعضای خانواده چهره‌های فرهنگی را به تلویزیون آورده تا ویژگی‌های شخصیتی آنها را از زبان اعضای خانواده‌شان بشنویم.

بهار فلسفی شبکه چهار

برنامه «صد برگ» با اجرای رشید کاکاوند، منصور ضابطیان، امیرعلی نبویان و شاهین شرافتی در ایام نوروز به تماشاگران شبکه چهار ارائه می‌شود.

برنامه 14 قسمتی «سیم و زر» با اجرای علی درستکار نیز از دیگر برنامه‌های ترکیبی شبکه چهار است که به موضوعاتی درباره لذت و شادی در معنای زندگی انسان معاصر و هنر دینی اختصاص دارد. برنامه ترکیبی «تالار تجربه» که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی صفاریان‌پور و اجرای اسماعیل میرفخرایی تولید شده و هر بار با یکی از مشاهیر علم، فن، ادب و هنر گفت‌وگو می‌کند، برنامه «نغمه‌ها» درباره موسیقی نواحی و بومی ایران، برنامه «هنرنامه»، «جویبار»، «و هنری دیگر»، ویژه برنامه «معرفت» با موضوعات فلسفی و عرفانی و برنامه «فانوس» به منظور معرفی کتاب از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه چهار محسوب می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها