برقراری کشیک در دادسراهای پایتخت در شب چهارشنبه سوری

دادستان تهران به اخلالگران در آخرین چهارشنبه سال هشدار داد

عباس جعفری دولت آبادی اقدامات دادستانی تهران در چهارشنبه آخر سال را تشریح کرد و گفت: طبق روال سال‌ها‌ی گذشته با پلیس هماهنگی‌های بسیار خوبی صورت گرفته، امیدواریم خانواده‌ها واقعا به این موضوع نظارت کنند تا شیرینی این ایام با حوادث ناگوار تلخ نشود.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۰
دادستان تهران به اخلالگران در آخرین چهارشنبه سال هشدار داد

به گزارش جام جم آنلاین ، دادستان تهران در حاشیه نشست با سرپرستان نواحی مختلف تهران معاونان دادستان و دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران در جمع خبرنگاران اقدامات دادستانی در چهارشنبه آخر سال را تشریح کرد و گفت: طبق روال سال‌ها‌ی گذشته با پلیس هماهنگی‌های بسیار خوبی صورت گرفته، امیدواریم خانواده‌ها واقعا به این موضوع نظارت کنند تا شیرینی این ایام با حوادث ناگوار تلخ نشود.

وی افزود: هر ساله در پایان سال شاهد اتفاقات ناگواری هستیم، هفته پیش نیز متاسفانه در اسلامشهر حادثه ناگواری رخ داد به همین خاطر از همه خانواده‌ها تقاضا داریم نظارت کنند و اجازه ندهند فرزندانشان به سمت این تفریحات نامناسب بروند که در نهایت به تلخی، صدمه و آسیب به اموال مردم و خودشان منجر شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه در تمام دادسراهای تهران فردا تا پایان شب کشیک برقرار است، افزود: پلیس همکاری و حضور خوبی در سطح شهر داشته و خواهد داشت و کشفیات خوبی صورت گرفته است، امیدواریم با اقداماتی که پلیس و دادستانی انجام می‌دهند اتفاقی رخ ندهد.

جعفری دولت آبادی یادآور شد: مطمئنا هرکسی فردا در سطح شهر اخلال نظم کند و رفتار غیرمتعارف انجام دهد توسط پلیس دستگیر خواهد شد و در اواخر سال دستگیری جوانان برای خانواه‌ها زیبنده نیست و موجب تلخی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دادستانی در سال جاری و تمرکز بر 3 موضوع در این سال تصریح کرد: مسئله سرقت‌ یکی از مباحثی بود که امسال همکاری خوبی بین پلیس و دادستانی در این زمینه صورت گرفت، دستور دادیم احکام همه محکومان سرقت اجرا شود.

تشریح اولویت‌های دادستانی در سال 95

دادستان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد پرونده‌های اقتصادی، افزود: امسال پرونده‌های بسیار مهم اقتصادی رسیدگی و دادسرای پولی و بانکی هم افتتاح شد تا جرائم مرتبط با مسائل پولی و ارزی را بهتر و تخصصی تر پیگیری کند. در سال جاری پرونده بابک زنجانی به سرانجام رسید و پرونده ارزی (برادران روز چنگ) و همچنین پرونده مربوط به بانک صادرات به زودی منتج به نتیجه می‌شود.

جعفری دولت آبادی با تاکید بر تداوم نشست با دستگاه‌های اجرایی در سال آینده برای رفع آسیب‌ها اظهار کرد: در سال 94 از دستگاه‌های اجرایی مطالبه بیشتری در انجام وظایف و تعهداتشان داشتیم، جلسات متعددی را با مسئولان دستگاه‌های اجرایی در حوزه جرایم و آسیب‌ها تشکیل دادیم، امیدواریم نتایج آن در سال آینده بهتر نمایان شود.

وی افزود: این سیاست که توام با اقدامات پیشگیرانه بود باعث شد که وضعیت ما نسبت به سال 93 بهبود پیدا کند و امیدواریم این سیاست‌ در سال 95 با اولویت بیشتری اجرایی شود و در جرائم حوزه سرقت پرونده‌های وارده کاهش پیدا کند که البته بنابر گزارش پلیس در سال جاری در حوزه سرقت 12 درصد کاهش داشتیم و در حوزه اقتصادی و بانکی نیز شامل تشدید نظارت ها و کاهش جدی پرونده‌های ورودی به دادسرا شویم.

دادستان تهران در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های مسن نیز برنامه بسیار مهمی است که باید اجرایی شود، پرونده‌هایی هست که بیشتر از مدت معقول در دادسرا مانده‌اند و امیدواریم در سال 95 توجه به این موضوع بیشتر شود و در کنار آن نیز اطاله دادرسی که یک بیماری مزمن است کاهش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها