گزارش جام بانوان از اردوی تیم ملی تکواندو برای کسب سهمیه المپیک

دخترانی از جنس پولاد

تیم ملی تکواندوی بانوان ایران این روزها تمرینات سختی را برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک که طی روزهای 28 و 29 فروردین در فیلیپین برگزار می‌شود، انجام می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۷۹۹۱
دخترانی از جنس پولاد

جام جم ورزشی ، کیمیا علیزاده و اکرم خدابنده، دو شانس بزرگ تکواندوی ایران محسوب می‌شوند که تمریناتشان را زیرنظر مینو مداح، سرمربی تیم ملی انجام می‌دهند.

اتفاق جالب این اردوها حضور مهرو کمرانی مربی کیمیای تکواندوی ایران در کادر فنی تیم المپیکی است که روحیه مضاعفی را به شاگردش منتقل کرده است. فاطمه نعمتی، ملی‌پوش سابق کشورمان نیز در اردوها حضور دارد و به‌عنوان کمک‌مربی برای موفقیت این تیم تلاش می‌کند.

رضایت مداح از شاگردانش

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان کشورمان از برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید: اردوها با هدف حضور موفق در مسابقات کسب سهمیه و بازی‌های المپیک به صورت پیوسته در حال برگزاری است. حضور در مسابقات جایزه بزرگ نیز یکی از بزرگ‌ترین تجارب بازیکنانمان در این مسابقات بوده است. کیمیا علیزاده در این مسابقات صاحب مدال شد، اما بازیکنان ما شانسی برای کسب سهمیه المپیک از طریق گرندپری‌ها نداشتند، چون خیلی دیر در این مسابقات شرکت کردیم و مسئولان صلاح دانستند در مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای حضور داشته باشیم و هدف از شرکت در آن مسابقات کسب تجربه بازیکنان کشورمان بود. این مسابقات خیلی بزرگ و خوب و برای کسب تجربه ملی‌پوشان مفید بود.

وی از حضور ملی‌پوشان کشورمان در تورنمنت بین‌المللی امارات خبر می‌دهد و می‌افزاید: تورنمنت بین‌المللی امارات G2 است و اردوها را به صورت پیوسته ادامه می‌دهیم و ممکن است در صورت فراهم بودن شرایط اردویی را در کیش برگزار کنیم تا ملی‌پوشان به اوج آمادگی برسند و در مسابقات کسب سهمیه المپیک که آخرین شانس بانوان کشورمان است نتیجه خوبی را به‌دست آورند. ما خیلی خوشبین هستیم و امیدواریم که کیمیا علیزاده و اکرم خدابنده نیز از این مسابقات سربلند بیرون بیایند.

مداح درخصوص وضعیت آسیب‌دیدگی شاگردانش اظهار می‌کند: علیزاده در مسابقات لیگ آسیب دید و اجازه ندادیم در مسابقات لیگ مبارزه کند، چون اردوی تیم ملی ارجحیت دارد و با مشورتی که با مسئولان فدراسیون و خانم سروی انجام دادیم، صلاح بر این بود که در مسابقات لیگ شرکت نکند. خانم خدابنده هم که در مسابقات گرندپری آسیب دیدند. در حال حاضر شرایط روحی و روانی خوبی دارند و از لحاظ فیزیکی هم شرایط مناسبی دارند، اما آسیب‌دیدگی‌شان هنوز صددرصد خوب نشده است.

علیزاده و اهداف پلکانی

در عین حال دو ملی‌پوش وزن 2 و 4 کشورمان از شرایط اردویی بسیار راضی به نظر می‌رسند. کیمیای تکواندوی ایران در این خصوص می‌گوید: شرایط اردوها واقعا خوب است و امیدوارم با ادامه این روند بهترین نتیجه را به دست آوریم.

وی از بهبود آسیب‌دیدگی‌اش خبر می‌دهد و می‌افزاید: آسیب دیدگی ام خیلی بهتر شده و رو به بهبود است. از ناحیه مچ پا و همیسترینگ دچار آسیب دیدگی هستم که با لیزر و فیزیوتراپی و آب درمانی روبه بهبود است. از طرفی در مسابقات لیگ بازی نمی‌کنم چون احتمال آسیب‌دیدگی مجدد وجود دارد و کادر فنی هم صلاح دید تمرکزم را روی اردوهای تیم ملی و رقابت‌های انتخابی المپیک و بعد از آن المپیک بگذارم.

شانس کسب سهمیه المپیک کشورمان از حریفانش شناختی ندارد و معتقد است: از آنجا که نمی‌دانیم ورزشکار کدام کشورها به مسابقات اعزام می‌شود شناخت چندانی از حریفانم ندارم. با این حال هر ورزشکاری که به مسابقات اعزام می‌شود برای حضور در المپیک است و همه تمرین کرده اند تا از زمین برنده بیرون بیایند. پس هیچ حریفی را نمی‌توان دست کم گرفت. ما برای کسب دو سهمیه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بعد از آن هم می‌خواهیم بهترین نتیجه را در المپیک داشته باشیم.

وی هدف اصلی اش را المپیک می‌داند و اظهار می‌کند: هدف اصلی ما المپیک است اما باید قبل از آن سهمیه را داشته باشیم تا به مسابقات المپیک برویم. پله به پله این مسیر را طی می‌کنیم و خدا را شکر مسیر صعودی داریم. ابتدا در مسیر ما تورنمنت امارات است و بعد از آن کسب سهمیه و بعد از آن المپیک. با این حال اگر فقط به المپیک فکر کنیم شاید از مسابقات قبلی غافل شویم در صورتی که ما باید اول سهمیه را بگیریم و شاید به نظر برخی کار ما در مسابقات آسیایی آسان‌تر است اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد چون یک کشور در مسابقاتی شرکت کرده و پدیده می‌شود. پس هیچ کشوری را نمی‌توان دست کم گرفت ما تمام پتانسیل‌مان را برای کسب سهمیه گذاشته‌ایم.

خدابنده؛ به‌دنبال طلای انتخابی

اکرم خدابنده، دیگر ملی‌پوش کشورمان است که در وزن چهارم رقابت‌های کسب سهمیه المپیک مبارزه می‌کند. وی نیز ضمن ابراز رضایت از نحوه برگزاری اردوها با مربیگری مینو مداح می‌گوید: از لحاظ روحی و جسمی در آمادگی خوبی هستیم و تا دو ماه آینده به آمادگی صددرصد می‌رسیم و امیدوارم بهترین نتیجه این مسابقات که طلاست را به‌دست آوریم و صاحب سهمیه المپیک شویم.

خدابنده نیز از حریفانش شناخت زیادی ندارد: شناخت زیادی از حریفانم ندارم اما با یکی دو نفر از این ورزشکاران بازی کرده‌ام. در بازی‌های آسیایی با ورزشکارانی از کامبوج و ماکائو مبارزه کرده‌ام اما نمی‌دانم در این مسابقات نیز حضور دارند یا نه. با وجود این من در این مسابقات با تمام قدرت حاضر می‌شوم و برایم مهم نیست چه کشوری حضور دارد. مهم این است که بازی‌هایم را ببرم.

تکواندوکار وزن چهارم کشورمان درباره آسیب‌دیدگی‌اش هم می‌گوید: در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه با قهرمانی از چین بازی کردم اما در جریان مبارزه دستم شکست. البته من آن مسابقه را بردم و با دست شکسته حریف مکزیکی را هم از پیش رو برداشتم اما در بازی سوم درحالی که در مبارزه با تکواندوکاری از آمریکا سه راند جلو بودم، بدنم نکشید. حالا خدا را شکر می‌کنم که این آسیب‌دیدگی برطرف شده است.5ـ4 ماه طول درمان داشتم و سه بار جراحی کردم و خدا را شکر که الان خیلی بهترم و می‌توانم مبارزه کنم.

معصومه کیانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها