ستاره والیبال بانوان را بیشتر بشناسیم

مائده؛ ستاره والیبال بانوان

با فرنوش شیخی، کاپیتان تیم قهرمان این فصل لیگ برتر والیبال بانوان

بهترین سال والیبالی ام را پشت‌سر گذاشتم

در لیگ برتر والیبال بانوان که پخش زنده ندارد خیلی عجیب است که یک بازیکن محبوب شود و تماشاگران مدام نام او را فریاد بزنند.
کد خبر: ۸۸۷۹۵۴
بهترین سال والیبالی ام را پشت‌سر گذاشتم

به گزارش جام جم ورزشی ،چنین شرایطی برای فرنوش شیخی کاپیتان پرافتخار تیم گاز وجود دارد، بازیکنی که در طول این فصل نامش بارها از روی سکوها فریاد زده شد. با این اوصاف می‌توان او را محبوب‌ترین بازیکن این فصل حداقل از نظر تماشاگران دانست.

سرعتی‌زن و دفاع وسط تیم گاز تهران فصل بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشت و بار دیگر با تیمش به عنوان قهرمانی دست یافت. کاپیتان تیم گاز که یکی از عوامل قهرمانی مقتدرانه تیم گاز در این فصل بود به سوالات جام بانوان پاسخ می‌دهد:

قهرمانی تیم گاز چگونه به‌دست آمد؟

ما نتیجه بسیار بدی در فصل گذشته گرفتیم و سوم شدیم. هر نتیجه‌ای به جز قهرمانی برای تیم گاز بد است چون ما بهترین بازیکنان والیبال بانوان که جزو گران‌ترین‌های لیگ هم هستند را در اختیار داریم. نتیجه سال گذشته باعث شد تا ابتدای همین فصل برای قهرمانی تصمیمی جدی بگیریم تا با به دست آوردن این عنوان به جام باشگاه‌های آسیا صعود کنیم. برای نخستین‌بار در چند سال اخیر در روز دو بار تمرین می‌کردیم و بهترین تمرینات بدنسازی را پشت‌سر گذاشتیم. هیچ تیمی مثل ما تمرین نمی‌کرد و آنقدر آماده بودیم که تمام بازی‌هایی را که پنج گیمه شد بردیم. این خیلی به ما کمک کرد و در نهایت باعث شد قهرمان شویم.

عملکرد خودتان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من در این فصل نسبت به فصل گذشته خیلی بهتر بودم. هم‌تیمی‌ها و پاسورهای تیم خیلی به من کمک کردند تا درخشش خوبی داشته باشم و روحیه من را به عنوان کاپیتان تیم بالا بردند. باید بگویم بهترین سال والیبالی ام را پشت‌سر گذاشتم.

شما را محبوب‌ترین بازیکن لیگ برتر والیبال بانوان حداقل در این فصل می‌دانند. نظر خود شما چیست؟

لطف دوستان این چنین است. سعی کرده‌ام اخلاق را در دستور کار قرار بدهم و سپس به نکات فنی توجه کنم و شاید اینها عواملی برای محبوبیت باشد. یکی از دلایل موفقیت تیم ما این است که حاشیه ندارد. در واقع برای مربیان تیم ما اخلاق موضوع مهم‌تری تلقی می‌شد این در حالی است که خیلی از مربیان لیگ برتری فقط حرف از اخلاق می‌زنند، اما در واقع بیشتر به نتیجه‌گیری اهمیت می‌دهند.

سیما صدیقی (سرمربی گاز) وقتی می‌خواهد برای تیمش بازیکن انتخاب کند اول به اخلاق اهمیت می‌دهد.

خوشبختانه بچه‌های تیم ما همگی خوش‌اخلاق هستند. حتی اگر نمی‌توانیم خوب بازی کنیم می‌توانیم با اخلاقی خوب ماندگار شویم.

استقبال تماشاگران از این فصل از رقابت‌های لیگ برتر والیبال بانوان را چطور دیدید؟

خیلی خوب بود و این تماشاگران دلگرمی ما هستند. در این فصل بهترین میزان استقبال را در مقایسه با سال‌های گذشته دیدیم. یکی از دلایلی که باعث شده تا لیگ این فصل بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد پوشش رسانه‌ای رقابت‌ها بود. اطلاع‌رسانی خوبی در رابطه با لیگ برتر والیبال بانوان انجام می‌شد و در روزنامه‌ها عکس‌ها و اخبار مربوط به والیبال بانوان بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می‌گرفت.

این رویه باعث شد تا بسیاری از علاقه‌مندان به والیبال بانوان ساعت دیدارهای لیگ برتر را بدانند و از راه‌های دور و نزدیک خود را به سالن مسابقه برسانند. در واقع برای تماشاگران مهم نبود که بازی‌ها از اهمیت و حساسیت برخوردار باشد یا نه، آنها فقط به والیبال علاقه‌مند بودند. این تماشاگران به پیشرفت والیبال ما کمک زیادی می‌کنند.

حالا باید به جام باشگاه‌های آسیا فکر کنید. نمایندگان ایرانی در این رقابت‌ها همیشه پنجم یا ششم می‌شوند، این بار هم قرار است این اتفاق بیفتد؟

باید واقع‌بینانه نگاه کنیم. اگر قرار به پیشرفت و ترقی باشد نهایت یک پله خواهد بود. نتیجه گرفتن در جام باشگاه‌های آسیا کار یک سال، دو سال نیست و برنامه‌ریزی مفصل و جامع می‌خواهد. مقام‌آوری در این رقابت‌ها خیلی سخت است چراکه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها در جام باشگاه‌های جهان هم بازی می‌کنند. با این حال هدف ما این است که آبروی والیبال بانوان ایران را در این رقابت‌ها حفظ کنیم.

به نظر شما برترین بازیکن این فصل چه کسی بود؟

بازیکنان خوب زیاد بودند. در تیم خودمان نیلوفر حجتی به عنوان لیبرو فوق‌العاده بود. شبنم علیخانی و نیلوفر رشیدی هم عالی بودند. در تیم‌های دیگر هم مائده برهانی و ندا چملانیان عالی بازی کردند.

چند سال است که والیبال بازی می‌کنید؟

حدود 13 سال. تمام این سال‌ها در تیم‌های تهرانی بازی کرده‌ام و فقط چند بار به عنوان یار کمکی تیم‌های اصفهانی به جام باشگاه‌های آسیا رفته‌ام. در لیگ برتر والیبال بانوان برای تیم‌های پتروشیمی تهران، سایپا و حالا گاز بازی کرده‌ام.

در این سال‌ها پیشنهاد خارجی هم داشته‌اید؟

بله، خیلی. چهار، پنج بازیکن در لیگ برتر والیبال بانوان داریم که مدام پیشنهاد خارجی دریافت می‌کنند، اما به دلیل نوع پوشش تیم‌های خارجی امکان پیوستن به آنها نیست. امیدوارم روزی برسد که تیم‌های خارجی پوشش اسلامی بازیکنان مسلمان را بپذیرند. خیلی از تیم‌های اروپایی این نوع پوشش را قبول نمی‌کنند وتنها دلیل لژیونر نشدن ما هم همین است.

صحبت پایانی‌تان را هم می‌شنویم.

خوشحالم که والیبال بانوان بیشتر از هر زمان دیگری حمایت می‌شود. امیدوارم روزی والیبال بانوان هم مثل والیبال مردان محبوب شود و مردم از آن به شدت استقبال کنند.

افتخارات و سوابق فرنوش شیخی در یک نگاه:

دو قهرمانی با پتروشیمی در لیگ برتر والیبال

یک قهرمانی با سایپا در لیگ برتر والیبال

دو قهرمانی با گاز تهران در لیگ برتر والیبال

سه بار حضور در رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا

حضور در تیم ملی والیبال بانوان از سال 84

انتخاب به عنوان برترین بازیکن لیگ برتر والیبال (دو بار)

هیلدا حسینی‌خواه / هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها