سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دیروز کمی بهتر از حریف بودیم و آنها فقط دقیقه ۹۰ یک شانس داشتند.
کد خبر: ۸۸۷۶۴۹
برانکو: آیا سوشا باید با سر دفاع می‌کرد؟

به گزارش جام جم ورزشی ، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین پرسپولیس در مورد تساوی مقابل تراکتورسازی گفت: طبیعی است که همیشه دوست داریم بهترین بازی را ارائه دهیم و امکان این مسئله نیست که در کل فصل در 30 بازی بهترین عملکرد را داشته باشید. حریف ما بسیار خوب بود. آنها در نیم فصل تقویت شدند و با انگیزه زیادی به میدان آمدند. چرا که 3 برد پشت سر هم داشتند اما استراحت ما را نداشتند آنها در کورس مسابقات بودند. یک مقدار بهتر از حریف بودیم آنها محکم منسجم و تهاجمی بودند و طبیعی بود که نمی‌شد مثل دیدارهای قبل آنقدر خوب باشیم. یک پنالتی هم فکر می‌کنم روی طارمی اتفاق افتاد. حریف فقط دقیقه 90 یک شانس داشت.

وی افزود: ما دیروز بسیار خوب بازی کردیم واقعیت این است که از موقعیت استفاده نمی‌کنیم. فرشاد احمدزاده در 5 متری دروازه صاحب موقعیت شد. او چه شانس بهتری برای گلزنی می‌خواست؟ گلزنی باید در خون یک بازیکن باشد. متاسفانه ما بدشانسی هم می‌آوریم مثلا در بازی مقابل ذوب آهن و سایپا در دقایق آخر گل خوردیم. ما در وقت‌های اضافه دو شانس گلزنی داشتیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که امیر قلعه نویی اعتقاد داشته تراکتورسازی موقعیت‌هایش بیشتر بوده است اظهار داشت: هر کسی از دید خودش بازی را نگاه می‌کند از دید من تراکتورسازی فقط یک شانس گل در دقیقه 90 داشت.‌آنها برای برد به میدان آمده بودند ولی شانس صد در صد گل نداشتند. در نیمه اول طارمی موقعیت گلزنی داشت.

برانکو در رابطه با اینکه به نظر می‌رسد بعد از رفتن پانادیچ نظم تاکتیکی پرسپولیس به هم خورده است گفت: به هر حال طبیعی است که جای او خالی است و بحثی در این مورد نداریم اما مسئله دیگر این است که ما 16 بازی شکست نخوردیم. در نیم فصل دوم مسابقات بسیار سخت می‌شود. شما ببینید تراکتورسازی مهدی شریفی ملی‌پوش را روی نیمکت ذخیره دارد. نانگ روی نیمکت ذخیره بود. همه تیم‌ها خودشان را تقویت کردند. سایپا تیموریان را به جای نکونام گرفت. سپاهان شیمبا و پادوانی را اضافه کردند.

وی تاکید کرد:شما اگر نتایج ما را مقایسه کنید ما نیم فصل اول بعد از بازی با تراکتورسازی 7 امتیاز کسب کردیم اما در نیم فصل دوم تا به اینجا 11 امتیاز گرفتیم که نشان می‌دهد موفق‌تر بودیم. مقابل سایپا، ذوب اهن و حتی سپاهان باید پیروز می شدیم. حالا مشکل کجاست باید آن‌را پیدا کنیم. البته ما تا همین حالا نسبت به نیم فصل اول 4 امتیاز بیشتر گرفتیم.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه تیمش در نیمه مربیان نتیجه را از دست می‌دهد گفت: دیروز ما نیمه مربیان را از دست ندادیم و فکر می‌کنم عملکردمان هم در این نیمه بهتر از حریف بود.

برانکو ادامه داد:‌ما 8 امتیاز را از دست دادیم و طبیعی است که بازیکن ضعیف و بازی ضعیف داشته باشیم اما این مسائل را در رختکن حل می‌کنیم. نمی‌گویم همه چیز ایده‌آل است اما تا آخر فصل بازی های سخت‌تری داریم و شاید یکی از دلایل آن این است که تیم‌مان جوان است و در ضربات آخر آرامش ندارند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در مورد بازی صحبت کنیم باید بگویم که سایپا و تراکتورسازی که تیم‌هایی در حد اندازه‌های خودمان هستند فقط یک شانس روی دروازه ما آوردند که آن هم گل شد. از سوی دیگر سپاهان و ذوب آهن بدون شانس و موقعیت گل به ما دو گل زدند. چون ضربه آزاد نمی‌تواند جزء موقعیت‌های گل باشد اما نمی‌توانم از بازیکنم هم ایراد بگیرم چون زحمت خود را می‌کشد.

برانکو گفت: ما حتی در بازی با تراکتورسازی در وقت اضافه دو شانس گل داشتیم. بازیکنی مثل علیپور 20 سالش است و طبیعی است که در بازی بدشانسی‌هایی پیش بیاید. با اینکه علیپور در این مسابقه خوب بازی کرد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا در نیمه دوم تمرکز پرسپولیس به هم می‌ریزد، افزود: بعضی اوقات نیمه دوم‌ها خوب هستیم و بعضی وقت‌ها هم خوب درنمی‌آید. ما کمال را که بازیکن کلیدیمان است را نداشتیم و بنگستون هم نیامد پس طبیعی است که در کار تهاجمی دست و پایمان بسته شود.ما نمی‌توانستیم از کمندانی انتظار معجزه داشته باشیم. او پارسال فقط در یک بازی بود اما امسال به نوعی در همه بازی ها بوده است. جوانگرایی هزینه دارد که باید آن را پرداخت کرد.

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد با این وضعیت پرسپولیس مقابل صبای قم مشکلات زیادی خواهد داشت، گفت: بله مشکلات زیاد است اما نه مقابل صبا بلکه مقابل همه تیم‌ها و تا‌ آخر فصل. صبا و هر تیم دیگری در ورزشگاه آزادی و مقابل تماشاگران‌مان 200 درصد توان خود را می‌گذارند و هر تیمی به آزادی می آید با انگیزه مضاعف وارد می‌شود اما اینها به خود ما هم برمی‌گردد و آنها را توجیه نمی‌کنیم و باید کار کنیم و کار کنیم.

برانکو در مورد اینکه پرسپولیس بر خلاف خیلی از تیم‌ها از امتیاز تماشاگران فراوان بهره می‌برد، گفت: درست است این یک انرژی زیاد برای ماست و اینکه آنها 90 دقیقه از ما حمایت می‌کنند اما نمی‌شود برخی مسائل را یک شبه حل کرد. تیم امسال تشکیل شده و امسال هم ته جدول بود اما الان برای قهرمانی می‌جنگیم. هنوز 24 امتیاز مانده و طبیعی است که کار راحتی نداریم چون خیلی از امتیازات را از دست دادیم آن هم با اشتباهات خودمان اما نمی‌توانم گله کنم چون تلاش‌مان را می‌کنیم.

وی در مورد اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند در جدول به استقلال برسد یا خیر، گفت: هنوز 24 امتیاز مانده و قصد نداریم تسلیم شویم و جایی که حداقل شانس باشد برای قهرمانی تلاش می کنیم، اگر قهرمانی نشد برای دومی تلاش می‌کنیم و هدف ما این است که در هر بازی برای برد به میدان برویم.

برانکو در مورد اینکه گفته بود مظلومی قبلا گفته بود داوری‌ها به سمت یک تیم خاص چرخیده است، گفت: این صحبت‌ها تمام شده و بهتر است خودشان در این مورد صحبت کنند. من فقط گفتم که داور می‌توانسته یک پنالتی برای ما بگیرد و کاری ندارم دیگران چه می‌گویند.

وی درباره اینکه سوشا دیروز عملکرد خوبی نداشت،‌یادآور شد: مگر سوشا چه اشتباهی داشته که این سوال را می‌پرسید؟ ضربه آزاد از 18 متری زده شد و کاری نمی‌توانست بکند. سوشا مقصر نبود. بقیه کجا بودند تا از او حمایت کنند. آیا سوشا باید با سر دفاع می‌کرد؟ او چه اشتباهی کرد جز اینکه همه توپ ها را دفع کند.

برانکو در مورد اینکه لوبانوف بهتر کار کرده بود و آیا بهتر نبود تا در این بازی هم از این گلر استفاده شود، گفت: ما سوشا را دیدیم و او موقعیت بهتری داشت اما در هر صورت هر دو گلر خوب هستند و هر دو هم در تیم ملی حضور دارند.

وی درباره اینکه مهاجمان پرسپولیس کم دقت هستند، گفت:‌ ما هر روز با آنها کار می‌کنیم اما نمی‌شود یک شبه همه چیز را درست کرد. طارمی سال پیش فقط 7 گل زد اما تا الان 12 گل زده و اما نمی‌شود یک شبه همه چیز را درست کرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که دائم می‌گوید بازیکنان تیمش بی تجربه هستند اما آنها 22 هفته است که به میدان می‌روند، گفت: تجربه بعد از 5 سال به دست می‌آید اما نه بعد از 5 هفته. مهدی طارمی، احمد نوراللهی و... تازه 2 فصل است که برای ما بازی می‌کند. فرشاد احمدزاده 3 فصل است که بازی می‌کند. محمد انصاری چند بازی است که به میدان می‌رود. تجربه با تمرین و بازی کردن چند ساله به دست می‌آید.

وی در مورد اینکه آیا پرتاب نارنجک در بازی دیروز تمرکزتان را بهم زد، خاطرنشان کرد: این یک استثنا بود. 6 سال در ایران حضور داشتم و تنها 2 بار دیدم که نارنجک به زمین پرتاب شود. آنها طوری ترسیده بودند که انگار بمب واقعی منفجر شده است. یکبار هم این اتفاق در بازی ایران و کره افتاد. این اتفاقات در همه دنیا می‌افتد البته قصد تائید آن را ندارم اما این مسائل همیشه هست.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه تیمش در همه بازی ها گل زده و در کنار آن در تمام مسابقات هم به جز دیدار با استقلال اهواز کارت زرد و قرمز دریافت کرده است، گفت: وقتی در مورد موثر بودن صحبت می‌کنیم اینکه ما در تمام بازی‌ها گل زدیم نشان می‌دهد که موثرترین تیم بودیم. پس دیگر بحثی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: تیم ما همیشه سعی می‌کند محکم و تهاجمی بازی کند. اما این کارتها از روی وحشی گری نیست. در بازی این اتفاقات پیش می‌آید. شماره 5 تراکتورسازی باید در بازی چند کارت زرد می‌گرفت. کسی از بازیکنان ما عمدی در کار ندارد. خشونت یک بحث است و محکم و عمدی بودن یک بحث دیگر است.

برانکو در مورد اینکه آیا تکل محسن بنگر در بازی دیروز را تائید می‌کند، گفت: این اتفاق در کوران بازی رخ داد و ممکن است از هر کسی سر بزند. آیا شما رفتاری که بعد از آن اتفاق شد و همه آنها به بنگر حمله کردند و بازی خراب شد را تائید می‌کنید؟

وی در پایان در مورد اینکه به نظر می‌رسید این اتفاق جو روانی بود تا شرایط بازی تغییر کند، گفت:‌ این هم بخشی از مسابقات ورزشی است که برخی از این مسئله استفاده می‌کنند و برخی دیگر استفاده نمی‌کنند. وظیفه ما این است که این رفتار را از خودمان نشان ندهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها