نگاهی به فعالیت های غیر فوتبالی ستاره های فوتبال

شغل دوم ستاره ها

ستاره ها می درخشند و گل می زنند. خاصیت ستاره بودن همین است اما دوران ستاره بودن روزی تمام می شود و آن وقت است که زندگی جدید و بدون فوتبال یک برنامه ریزی اساسی می خواهد.
کد خبر: ۸۸۷۲۳۱
شغل دوم ستاره ها

به گزارش جام جم ورزشی ، آنهایی که فقط به فوتبال اهمیت می دادند حالا با یک چالش مهم روبرو شده اند چرا که نمی دانند چکار کنند. شاید تصمیم بگیرند دور دنیا را بگردند و شاید هم تصمیم بگیرند که مربی گری را ادامه بدهند اما همیشه هم اینگونه نیست. قرار نیست تمام ستاره های محبوب دنیای فوتبال لباس مربی گری به تن کنند یا اینکه تا پایان عمر به این کشور و آن کشور مسافرت تفریحی داشته باشند. بالاخره زمانی می رسد که ستاره سابق فوتبال به یک خلا در زندگی اش می رسد و حالا باید برای پر کردن این خلا برنامه ریزی کند. آنها که خوش فکرترند از همان دوران ستاره بودن فکر دوران بازنشستگی خود را می کنند و اصلا از همان زمان شغل دوم خود را در نظر می گیرند. تعدادی از آنها شغل دوم خود را انتخاب کرده اند اما برخی دیگر این شغل دوم را از همین اکنون به مرحله اجرایی درآورده اند و نشان داده اند که فوتبال تمام زندگی آنها نیست.

برخی از ستاره های بزرگ دنیای فوتبال که هنوز هم جز برترین بازیکنان محسوب می شوند حساب کار خود را کرده اند و برنامه های متفاوتی ترتیب داده اند. با هم شغل دوم برخی از آنها بررسی می کنیم.

کریستیانو رونالدو؛ هتل داری یا خط تولید پوشاک؟

همیشه خبر ساز است به خصوص اینکه خودش هم علاقه زیادی برای قرار گرفتن بر صدر اخبار دارد. رونالدو خارج از دنیای فوتبالی اش فعالیت های زیادی در زمینه های گوناگونی دارد و می خواهد فعالیت های غیر فوتبالی اش را گسترش هم بدهد. ستاره پرتغالی رئال مادرید خیلی وقت است که خط تولید پوشاک مختص به خود را راه انداخته ، حرفه ای که برای کریس رونالدو بسیار پرسود و پررونق بوده است. او خط تولید خود را نه تنها در پرتغال که در برخی دیگر از کشورها نیز راه اندازه کرده. اما این تنها فعالیت رونالدو نیست، او برنامه های مفصلی هم برای هتل داری دارد. اینگونه که رونالدو سر خود را با فعالیت هایی از این دست پر کرده بعید به نظر می رسد پس از وداع با فوتبال بخواهد مربی گری کند. او را در سال های آینده که سنش بالاتر رفت در شمایل یک هتل دار و یا مالک یک برند بسیار معتبر لباس و پوشاک خواهیم دید.

زلاتان ابراهیموویچ و فروشگاه های زنجیره ای

مهاجم محبوب تیم ملی فوتبال سوئد که در این فصل همچنان برای پاری سن ژرمن ستاره اول محسوب می شود در کنار فوتبال فعالیت های مختلفی در زمینه های گوناگون دارد. اما او نیز همانند بسیاری دیگر از ستاره های دنیای فوتبال شغل دومی هم در کنار فوتبال برای خود دست و پا کرده. البته ثروت نجومی زلاتان برای او لزومی ایجاد نمی کند که بخواهد دنبال شغل دیگری باشد اما علایق خاص او به زمینه های تجاری وی را اخیرا وارد مراحل جدی تری از تجارت کرده است.

زلاتان که پیش از این خط تولید عطر مختص خود را داشت و در این زمینه خیلی هم موفق بود هم اکنون در حال تلاش برای راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای در سراسر سوئد است. طبق اعلام یک روزنامه چاپ سوئد، زلاتان قصد دارد چند فروشگاه با نام خود به صورت زنجیره‌ای در تاسیس کرده و وسایل ورزشی را در اختیار علاقمندان قراردهد. این فروشگاه ها صرفا ورزشی خواهد بود و زلاتان در صورت اجرایی کردن این طرح یکی از بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور سوئد را در اختیار خواهد داشت.

وین رونی، تولیدی پوشاک به همراه همسر

کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس و منچستریونایتد که پدر سه پسر دو ماهه تا شش ساله است تمام دنیای خود را به فوتبال اختصاص نداده. او و همسرش پنج سال است به طور پیوسته در زمینه تولید و فروش انواع لباس فعالیت می کنند. وین رونی از آن دست بازیکنانی است که به نظر می رسد پس از اتمام فوتبالش بخواهد مربی گری کند، شغلی که قطعا تنها دغدغه او نخواهد بود. خرید و فروش پوشاک و تولید آن و در انحصار گرفتن یک برند نه چندان معروف فعالیت های غیر فوتبالی رونی است. او زمانی که فعالیت های خود در این زمینه را آغاز کرد فرگوسن سرمربی اسبق منچستریونایتد به او تذکر داد حواس خود را فقط معطوف به فوتبال کند و رونی هم کاملا به حرف سرمربی تیمش گوش کرد اما اکنون که رونی دیگر آن ستاره جوان سال های اولیه حضورش در منچستریونایتد نیست برنامه های زیادی برای خود دارد و همسرش هم در این راه به او کمک می کند.

مدتی هم اخباری درباره فعالیت های او در زمینه راه اندازی فروشگاه اسباب بازی به گوش می رسید. با توجه به اینکه او سه فرزند پسر دارد شاید همین موضوع ایده اولیه او برای راه اندازه فروشگاه اسباب بازی باشد.

فرانک لمپارد، ستاره فرهنگی

بسیاری از ستاره های دنیای فوتبال اگر بخواهند فعالیتی غیر فوتبالی برای کسب درآمد پیدا کنند به سراغ موضوعات مشابهی می روند همانند تجارت در زمینه پوشاک و یا مواردی از این دست اما فوتبالیستی مثل فرانک لمپارد یک استثنای بزرگ است. ستاره سابق تیم چلسی که هم اکنون در لیگ حرفه ای آمریکا و تیم نیویورک سیتی بازی می کند چند سال پیش کتابی برای کودکان به قلم خودش منتشر کرد و اکنون نیز برنامه های جامع تری برای پرداختن به امور فرهنگی در سر دارد. گفته می شود او قصد دارد در لندن یک انتشاراتی افتتاح کند و در زمینه چاپ کتاب فعالیت داشته باشد، حرفه ای که با روحیات اکثر فوتبالیست ها جور در نمی آید. اما لمپارد که قبلا هم علاقه خود را به ادب و فرهنگ نشان داده برنامه مشخصی برای آینده اش انتخاب کرده. فوتبالیست سابق تیم ملی انگلیس زندگی متفاوتی در آینده خواهد داشت. او ناشر بزرگی می شود البته فرانک نویسنده هم محسوب می شود و قطعا انتشاراتی او کتاب های جدیدش را به چاپ خواهند رساند.

منبع: اسپورتس کیدا / مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها