وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از سال تحصیلی جاری امر هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایان پایه نهم انجام خواهد شد گفت: مشاوران در مدارس متوسطه اول به ما کمک می کنند، لذا مشکلی در این زمینه نداریم.
کد خبر: ۸۸۶۷۵۸
تغییرات نظام آموزشی به پایه دهم می‌رسد

به گزارش جام جم آنلاین، علی اصغر فانی با اشاره به اینکه سال آینده تغییرات در نظام آموزشی جدید به سال دهم می‌رسد اظهار کرد: بر این اساس متوسطه دوم نیز سه پایه خواهد شد و دانش آموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش سه سال در هنرستان‌ها درس می‌خوانند.

وی افزود: در جلسات گذشته شورای عالی موفق به تصویب جداول درسی شاخه‌های نظری و همچنین شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش شدیم و نهایتا هفته آینده بررسی آیین نامه هدایت تحصیلی نیز به پایان می رسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ادامه اصلاحات، هدایت تحصیلی در انتهای پایه نهم انجام می شود گفت: دانش آموزان باید در انتهای پایه نهم رشته تحصیلی خود را با مشاوره و راهنمایی مربیان و مسافران انتخاب کنند، البته عوامل مختلفی در این هدایت تحصیلی دخیل خواهند بود.

فانی در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود مشاور و مربی پرورشی در مدارس امر هدایت تحصیلی را با مشکل مواجه خواهد کرد؟ گفت: خیر، در سند تحول آمده است که بحث هدایت تحصیلی باید از اول ابتدایی شکل بگیرد اما امسال در کلاس نهم این کار را انجام می دهیم و مشاوران مدارس متوسطه اول این کار را انجام خواهند داد و مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد که امیدواریم از سال آینده مشاوران را در همه مقاطع تحصیلی داشته باشیم تا امر هدایت تحصیلی بهتر صورت بگیرد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها