وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مدارس استعدادهای درخشان در هیچ نقطه از کشور تعطیل نشده‌اند بلکه ورودی به این مدارس کاهش یافته است، گفت: مهمترین اقدام آموزش و پرورش در سال‌جاری اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و تلاش برای توسعه عدالت آموزشی بود.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۲
فانی: مدارس استعدادهای درخشان  نباید تعطیل شوند

به گزارش جام جم آنلاین، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش شب گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از 64 پیشکسوت امور تربیتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته از بیش از 400 شهید امور تربیتی با دعوت از خانواده آنها یاد شد و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: امسال 64 پیشکسوت امور تربیتی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه با توجه به سند تحول بنیادین باید تلاش بیشتر و اقدام مناسب‌تری را در حوزه تربیت دانش‌آموزان انجام دهد و در این رابطه نیازمند همکاری خانواده‌ها هستیم.

فانی در پاسخ به پرسشی در خصوص تعطیلی مدارس استعداد درخشان در برخی استانها از جمله تهران و نارضایتی خانواده‌ها از این موضوع عنوان کرد: شاخص جهانی برای انتخاب دانش‌آموزان تیز هوش برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان 2.28 درصد است، یعنی از بین هر 100 دانش‌آموز حداکثر 2.28 نفر می‌توانند وارد مدارس استعدادهای درخشان شوند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته این نسبت در برخی استان‌ها و مدارس استعدادهای درخشان رعایت نشد. بنابراین تصمیم گرفتیم تا با شیب ملایم به سمت شاخص جهانی در این رابطه حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که در شهرهای مختلف به هیچ وجه مدارس سمپاد را تعطیل نکردیم بیان کرد: در گذر از دوره متوسط اول به دوم، دانش‌آموزانی که وارد مدارس استعدادهای درخشان در سال‌های گذشته شده‌اند، همچنان در این مدارس باقی می‌مانند، اما ورودی به این مدارس را کاهش می‌دهیم تا به استانداردهای جهانی دست یابیم.

فانی ادامه داد: با ادغام تعدادی محدودی از مدارس استعدادهای درخشان، با توجه به ظرفیتی که در این رابطه داریم عمل خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مهمترین اقدامات آموزش و پرورش در سال 94 گفت: مهمترین اقدام ما در سال جاری اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بود که با اعتباری معادل 1500 میلیارد تومان در سال 94 اجرا شد و در سال‌ آینده اعتبار اختصاص یافته 3500 میلیارد تومان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال 94 موفق شدیم در مناطق مرزی کشور حق مرزی را برای فرهنگیان که سال‌ها از تصویب آن گذشته بود، محقق کنیم و از اول فروردین امتیازی که برای معلمان در قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ شده بود از 700 امتیاز به 1500 امتیاز افزایش یافت.

فانی اظهار داشت: در زمینه عدالت آموزشی در سال‌جاری در حوزه انسداد مبادی بی‌سوادی گام برداشتیم و توانستیم 71 هزار کودک لازم‌التعلیم را که به مدرسه نمی‌آیند، شناسایی و به مدرسه بیاوریم.

وی تصریح کرد: نقشه راه سند تحول بنیادین تهیه شده است و سال آینده برنامه‌های آموزش و پرورش مبتنی بر این سند خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: طی دو هفته آینده برنامه‌های سال 95 براساس سند تحول بنیادین آماده می‌شود و هیچ برنامه‌ای را نخواهیم پذیرفت مگر آنکه متناسب با راهکارهای سند باشد.

فانی بیان کرد: طی 3 سال اخیر سطح پوشش دوره پیش دبستانی را از 38 درصد به 55 درصد افزایش دادیم و در بودجه سال 95 اعتباری معادل 50 میلیارد تومان برای توسعه پیش‌دبستان لحاظ شده است. همچنین در مناطق محروم و دو زبانه پیش دبستانی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها