ادامه هیجان فوتبال بعد از پنجمین وقفه در رقابت‌های این فصل

لیگ تا اطلاع ثانوی برگزار می‌شود!

شروع دوباره لیگ بعد از یک تعطیلی کوتاه. تقریبا همه کلافه شده‌اند از این بی‌برنامگی. اما چاره‌ای نیست جز اجرای برنامه‌ای که سازمان لیگ روی خروجی سایت خود می‌گذارد. این بار باید به تماشای هفته بیست‌و‌دوم بنشینیم. هفته‌ای که بازی‌های آن از امروز شروع می‌شود و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۶۵۰۰

این پنجمین باری است که لیگ برتر تعطیل می‌شود. پنج تعطیلی کوتاه و بلند در هفت ماهی که از آغاز لیگ پانزدهم می‌گذرد. 19 روز بین هفته‌های پنج‌و‌شش، 19 روز بین هفته‌های هفت‌وهشت، 13 روز بین هفته‌های 13 و 14، 29 روز بین هفته‌های 17 و 18 به عنوان تعطیلی نیم فصل و بالاخره 13 روز هم بین هفته‌های 21 و 22. به این تعطیلی‌ها باید وقفه 20 روزه‌ میان هفته‌های 23 و 24 را هم اضافه کرد؛ تعطیلی که بهانه‌اش لیگ قهرمانان آسیا و عید نوروز است. با چنین برنامه‌ای باید خوشحال باشیم که جای مربیان لیگ برتر نیستیم تا مجبور باشیم در یک فصل بارها و بارها برنامه بدنسازی برای بازیکنان ترتیب دهیم.

با این وجود شاید حساسیت لیگ در هفته‌های پایانی، تمامی این خلأ‌ها را پر کند. لیگ 30 هفته‌ای فوتبال ایران امروز وارد هفته بیست‌و‌دوم خود می‌شود و این یعنی برای شمارش معکوس تا پایان این رقابت‌ها فقط 9 هفته باقیست. 9 هفته با هیجانی فزاینده در بالا و پایین جدول.

در اولین بازی هفته، امروز و از ساعت 16 استقلال خوزستان به مصاف سیاه‌جامگان می‌رود. نتیجه این بازی می‌تواند صدر جدول را دستخوش تغییر کند، اگر شاگردان عبدالله ویسی‌قدر سه امتیاز بازی خانگی را بدانند. استقلال خوزستان که تا اینجا با نتایج خوبش همه را غافلگیر کرده است، فقط یک امتیاز با استقلال تهران فاصله دارد و پیروزی در این بازی آنها را بار دیگر صدرنشین خواهد کرد.

استقلال و یک لشکر مصدوم

البته این صدرنشینی موقتی خواهد بود، زیرا استقلال تهران فردا (جمعه) در تهران پذیرای راه‌آهن است و با پیروزی در این بازی می‌تواند دوباره به صدر جدول برگردد. روی کاغذ هواداران استقلال انتظاری غیر از پیروز شدن تیم محبوبشان ندارند، بخصوص که راه‌آهن در قعر جدول قرار دارد و سرمربی‌اش را هم بتازگی عوض کرده است. راه‌آهنی‌ها در 13 بازی اخیر خود فقط یک پیروزی داشتند و شش بازی را هم با شکست پشت سر گذاشتند. همین نتایج باعث شده حالا راه‌آهن بعد از استقلال اهواز گزینه دوم سقوط از لیگ برتر لقب بگیرد. با این حال پرویز مظلومی هم برای این بازی نگرانی‌های خودش را دارد. در حالی که استقلال در کورس قهرمانی قرار دارد، درست در بدترین زمان ممکن مصدومان و محرومان زیادی روی دست این تیم مانده است. آبی‌ها برای این بازی امید ابراهیمی و حنیف عمران‌زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند، اما بدتر از این مصدومان زیادی است که در این مقطع از فصل روی دست پرویز مظلومی مانده است؛ یعقوب کریمی بازیکنی که به طور قطع به بازی با راه‌آهن نخواهد رسید. روزبه چشمی و جابر انصاری هم تا اینجا در تمرینات استقلال حاضر نشده‌اند و خیلی بعید است تا روز جمعه شرایط بازی کردن پیدا کنند. هرچند شرایط خسرو حیدری خیلی بهتر از گذشته شده است، اما او تاکنون با تیم تمرین گروهی انجام نداده و حضورش در بازی با راه‌آهن ممکن است باعث تشدید مصدومیتش بشود. علیرضا رمضانی هم دیروز در تمرینات گروهی شرکت کرد و شرایط کامل بازی کردن ندارد. از طرفی عادل شیحی هنوز روزهای اول حضورش در استقلال را پشت سر می‌گذارد و بعید است برای این بازی در ترکیب اولیه حضور داشته باشد، همه اینها می‌تواند ثابت کند که مظلومی چه کار سختی برای انتخاب ترکیب 11 نفره خود دارد.

راه‌آهن به‌دنبال تکرار تاریخ

راه‌آهنی‌ها امروز برای نخستین بار با هدایت توپالیدیس یونانی به میدان می‌روند. این مربی که جانشین مهدی تارتار شده دومین مربی خارجی تاریخ راه‌آهن است. نکته جالب این‌که استقلال در تاریخ بازی‌های خود در لیگ برتر تنها در یک بازی از راه‌آهن شکست خورده و آن هم مربوط به زمانی می‌شود که این تیم مربی خارجی داشت. در لیگ نهم و زمانی که صمد مرفاوی هدایت استقلال را برعهده داشت، راه‌آهن موفق شد در بازی رفت و با هدایت ارنی برنتس هلندی آبی‌ها را با نتیجه 3 بر 2 شکست بدهد تا تنها برد خود را مقابل استقلال در تاریخ بازی‌های لیگ برتر رقم بزند. حالا راه‌آهنی‌ها امیدوارند با دومین مربی خارجی خود بتوانند برابر استقلال نتیجه مناسبی بگیرند و موقعیت خود را در قعرجدول رده‌بندی بهتر کنند.

برنامه هفته 22

پنجشنبه 13 اسفند

استقلال خوزستان ـ سیاه‌جامگان؛ ساعت 16 در ورزشگاه تختی اهواز

جمعه ۱۴ اسفند

راه‌آهن ـ استقلال؛ ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران (داور: شاهین حاج‌بابایی)

پدیده ـ ملوان؛ ساعت 16 در ورزشگاه ثامن مشهد

فولاد ـ سایپا؛ ساعت 16 در ورزشگاه غدیر اهواز

شنبه ۱۵ اسفند

گسترش فولاد ـ استقلال اهواز؛ ساعت ۱۶ در ورزشگاه اختصاصی فولاد تبریز (داور: حمیدرضا حاج‌ملک)

یکشنبه ۱۶ اسفند

نفت ـ ذوب‌آهن؛ ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه تختی تهران (داور: مهدی مرجانزاده)

سپاهان ـ صبا؛ ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان (داور: محسن ترکی)

پرسپولیس ـ تراکتورسازی؛ ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران (داور: تورج حق‌وردی)

نفت مشکی می‌پوشد

مسئولان باشگاه نفت تهران پس از درگذشت مربی بدنساز این تیم، قصد دارند در هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر به احترام مرحوم علی‌اکبر دارستانی با پیراهن مشکی منقش به تصویر آن مرحوم به میدان بروند. مراسم تشییع پیکر مرحوم علی‌اکبر دارستانی که بر اثر سکته قلبی در تمرینات نفتی‌ها دارفانی را وداع گفت، روز گذشته همزمان با مراسم چهلم مرحوم همایون بهزادی انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها