طبق بررسی‌های به عمل نیامده اولین انشا در زمان انسان‌های اولیه نوشته شده و موضوع آن «تابستان خود را چگونه گذراندید» بوده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۶۸

عده‌ای از تاریخ‌شناسان اعتقاد دارند غارنوشته‌های به جا مانده از آن دوره، انشای کودکان با همین موضوع است و چون «علم بهتر است یا ثروت» هنوز اختراع نشده بود، اساسا موضوع دیگری برای انشا نداشته‌اند. نکته جالب در تحلیل انشا‌های دیواری، تبلور جرقه‌های تقلب از همان دوران است! بعضا مشاهده کرده‌اید که تصاویر کشیده شده بر غار، در خطوط مختلف تکرار می‌شود. دانشمندان دریافته‌اند تعدادی از دانش‌آموزان که تکالیف خود را در غار خود انجام نداده بودند، کمی زودتر به غاردسه (مدرسه انسان‌های اولیه) می‌شتافتند و از روی انشای شاگرد زرنگ‌ها، روی دیوار رونوشت بر می‌داشتند و معلمشان چون کلماتی مانند تنبل، نمره صفر، رفوزه، برو بیرون، خنگ، بیشتر دقت کن و... هنوز به وجود نیامده بود، چیزی به آنها نمی‌گفت.

در نوشتن انشا سه نکته ضروری است که باید به آنها جامه عمل بپوشانیم:

-1 ‌ اگر انشایتان را والدین‌تان گفته‌اند و شما نوشته‌اید، پیش از خواندن در کلاس، حداقل یک بار آن را بخوانید تا مشکلاتی مانند انشای زیر به وجود نیاید:

ما به ببرهای کیلیمانجارو خیلی علاقه‌مندیم و پاشو برو ببین کیه در می‌زنه، این ببرها را از سایر آشغالا رو ببر دم در خونه بو گرفت متمایز می‌کند! غذای اول این ببرها غالبا چن بار بگم بربری نخر بوده و غذای دومشان نیز سنگکی بسته بود، مجبور بودم، اینقدر گیر نده!

2- انشای خود را نه آنقدر طولانی بنویسید که خواندنش دو ساعت طول بکشد نه آنقدر کوتاه مانند مثال زیر:

آیا ممکن است شکست معنای پیروزی داشته باشد؟ به نام خدا، بله! این بود انشای من درباره آیا ممکن است شکست معنای پیروزی داشته باشد.

3- اگر انشای خودتان را از روی کتاب می‌نویسید، بعضی کلمات را تغییر دهید تا معلم‌تان متوجه نشود همه انشا رونوشت از یک کتاب است. نمونه‌ای با موضوع «خود را جای خون بگذارید»:

گلبول‌های سفید تاثیر ژرفناکی در کشمکش دیالکتیک با ویروس‌ها دارند و لنفسیت‌های B در تباین ویروس‌ها، اکثرا دچار تغابن مشمئز‌کننده‌ای نخواهند شد. همان طور که در مقدمه کتاب آمده، مقایسه اثربخشی لنفسیت‌ها در مکانیزم ایمنی بدن، همانند مقایسه کوبیسم هیوریستکال با گیتار برقی در دستگاه ابوعطاست.

صابر قدیمی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها