سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در رابطه با آخرین وضعیت کاهش محرومیت علی حسینی و بازگشت زودتر از موعد وی به میادین وزنه‌برداری گفت: منتظر پاسخ نامه فدراسیون ملی وزنه‌برداری به فدراسیون جهانی و دادگاه حکمیت ورزش (CAS) هستیم.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۵
آخرین جزئیات کاهش محرومیت علی حسینی

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از ایسنا ، دکتر رامین طباطبایی در رابطه با آخرین وضعیت علی حسینی از نظر تاثیر ماده دو قانون (25.3) وادا در کاهش محرومیت وی و بازگشت زودتر از موعد به میادین ورزشی اظهار کرد: طی نامه‌نگاری که فدراسیون ملی وزنه‌برداری با فدراسیون جهانی در ارتباط با کاهش محرومیت علی حسینی انجام داده است، منتظریم تا ببینیم دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در این باره چه تصمیمی اتخاذ می‌کند. از سوی دیگر چون خردادماه سال آینده ایران میزبان مسابقه‌های بین‌المللی جام فجر و گزینشی المپیک ریو است، حضور آیان در این تورنمنت فرصت خوبی است تا فدراسیون از طریق وی موضوع را پیگیری و حل و فصل کند. قطعا رایزنی وی با دادگاه حکمیت ورزش سبب خواهد شد تا در مورد پرونده کاهش محرومیت علی حسینی زودتر به نتیجه لازم برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نادو برای زودتر به نتیجه رسیدن این پرونده، دخالت مستقیمی خواهد داشت یا خیر، خاطرنشان کرد: این پرونده باید پروسه شکایت خود را یعنی از فدراسیون ملی وزنه‌برداری به فدراسیون جهانی و سپس دادگاه حکمیت ورزش طی کند تا رای نهایی صادر شود. اگر پس از طی این پروسه نتیجه‌ای حاصل نشد، در این صورت نادو در جهت حمایت و کمک به این وزنه‌بردار وارد عمل می‌شود. اما الان منطقی نیست که دخالتی در این پرونده داشته باشیم. البته تا حد امکان به این وزنه‌بردار را کمک می‌کنیم تا با استفاده از قانون (25.3) دفاعیه خود را بنویسد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هم‌چنین در ادامه گفت‌وگوی خود با بیان اینکه از ابتدای سال 2016 تا به الان، شاهد مثبت شدن نمونه‌ در هیچ یک از رشته‌های ورزشی نبودیم، اظهار کرد: از ابتدای سال 2016 تا به الان نزدیک به 200 تست دوپینگ از تمام رشته‌های ورزشی گرفته شده که خوشبختانه تمام نمونه‌ها منفی بوده و شاهد موارد مشکوکی در این زمینه نبودیم.

وی در پایان از چاپ بروشورهای آنتی دوپینگ برای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خبر داد و گفت: در این بروشور که در حدود 40 صفحه است، کلیه اطلاعات و دانستنی‌های مربوط به مکمل‌های غذایی، معافیت مصرف دوپینگ و تغییرات اعمال شده در سال 2016 که مورد تایید موسسه علمی – ورزشی استرالیاست تهیه شده و به زودی در اختیار ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها