تصاویر افسرانِ زن کویتی، بیش از جنگ افزارهای کشورهای عربِ شرکت کننده در رزمایشِ "رعد شمال" در شبکه های اجتماعی جنجال به راه انداخت.
کد خبر: ۸۸۳۲۳۲
دولتهای عربی با زنان به جنگ داعش می‌روند!

به گزارش جام جم آنلاین، پس از آن که مردان کشورهای عرب، با همراهی غرب و آمریکا پس از گذشت یک سال، نتوانستند در چارچوبِ ائتلاف بین المللی، داعش را شکست دهند، زنان کویتی تصمیم گرفتند توان خود را در این میدان بیازمایند.

حضور افسرِ زن کویتی در رزمایش رعد شمال که با شرکت 40 کشور برگزار می شود، پیش و بیش از نظامیان این کشورها، افکار عمومی را به خود جلب کرد.

"العنود العبدلی" که با رتبۀ ستوان یکمی، لباس ارتش کویت را به تن کرده است، به دستور فرماندهان نظامی خود به رزمایش نظامی 40 کشور که تحت عنوان رعد شمال برگزار می شود، پیوست تا در منطقۀ "حفر الباطن" در شمال شرقی عربستان، به همراهِ همرزمان خود برای نبرد با داعش و تروریسم، اعلام آمادگی کند.

این در حالی است که به نوشته وبگاه "روسیا الیوم" این رزمایش در واقع به منظور زمینه سازی جهت دخالت نظامی در سوریه صورت می گیرد.

العبدلی در خصوص علت انتخاب جنگ به عنوان شغل و اختیارِ لباس نظامی به عنوان روپوش؛ گفت: با وجود آن که دختران کویتی "نازپرورده" بار می آیند، اما من و دوستم "لجین الرشید" تصمیم گرفتیم به سلک نظامی دربیاییم. دوستم نیز سرگردِ پلیس است.

انتشار تصاویر این دو زن نظامی کویتی، جنجال بسیاری را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.

کویت، در حالی به همراهِ کشورهای دیگر برای مبارزه با داعش پیشقدم شده است که آخرین بار، در سال 1990 در جنگ با ارتش اشغالگر رژیم سرنگون شده بعث عراق، شکستی مفتضحانه خورد و طی چند ساعت کشور کویت سقوط کرد و تنها با یاری خواستن از صدها هزار نیروی ارتش آمریکا و همراهی 30 کشور غربی و عربی، پس از هفت ماه توانست کشور خود را از اشغالگران بعثی پس بگیرد.

با آغاز پشتیبانی هوایی روسیه از ارتش سوریه و شکستهای سنگین گروه‌های مسلح و پاکسازی بسیاری از مناطق مهم از وجود تروریستها، حامیان این گروه‌ها از جمله عربستان و ترکیه در تلاشند با حمایت آمریکا نیروی زمینی به سوریه اعزام کنند.

این تصمیم کشورهای عربی با مخالفت و ابراز نگرانی مسؤولان برخی کشورهای غربی همراه شده است.

"فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه دیروز (جمعه) درباره خطر آغاز جنگ بین ترکیه و روسیه در صورت دخالت آنکارا در سوریه، هشدار داد.

منبع: شبکه العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها