کورس بهاره سوارکاری اسب عرب آغاز شد

یزد، پایتخت اسب ایران

هفته پایانی مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس موسوم به هفته قهرمانی، عصر جمعه با حضور انبوه مشتاقان این ورزش اصیل وسنتی منطقه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۳۴
اسب ها به انتهای کورس پاییزه گنبدکاووس رسیدند

به گزارش جام جم ورزشی ، این هفته از مسابقات با رقابت ۶۶ راس اسب در هشت دور مختلف در مسافت های ۱۷۰۰ و ۲۲۰۰ متر برگزار شدو در دور نخست که مخصوص اسب های ترکمن سه تا شش ساله ۱۶ تا ۲۲ امتیاز بود اسب های امپراطور دریا، یاشار عباسی و فانوس به ترتیب اول تا سوم شدند.
اسب های ترکمن سه تا هفت ساله هندیکاپ برگزار کننده دور دوم مسابقه بودند که در آن اسب دلدل طلا به مقام قهرمانی دست یافت و اسب های سومبار و عقاب صحرا ۲ نیز دوم و سوم شدند و در دور سوم در گروه اسب های دوخون دو ساله ۱۶ تا ۲۲ امتیاز نیز اسب های النترا ، آلکس و تیپ انتل حائز مقام های برتر شدند.
مشتاقان ورزش اسبدوانی در دور چهارم هفته قهرمانی گنبدکاووس شاهد رقابت اسب های تروبردداخلی دو ساله با عنوان جام سرخدشت بودند که در انتها اسب پری مون زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و اسب های ایلوسیو و هیمالیا دوم و سوم شدند و در دور پنجم در بین اسب های دوخون سه تا هفت سال که با عنوان کاوالورکاپ برگزار شد،اسب های آتیک ، ورگلاس و ساریسا عناوین برتر را از آن خود کردند.
دور ششم مخصوص اسب های دوخون سه تا چهار ساله ۳۶ تا ۴۸ امتیاز بود که در آن اسب های فرنیا، قلیچ بابا و اسکاتلند به ترتیب اول تا سوم شدند و در دور هفتم در بین اسب هاب تروبرد داخلی هندیکاپ نیز اسب دوبی پاشا به مقام قهرمانی دست یافت و اسب های چرچیل و مهاجم دوم و سوم شدند.
رقابت اسب های دوخون سه تا چهارساله ۱۶ تا ۲۲ امتیاز در دور هشتم هفته قهرمانی مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس برگزار شد و در انتها اسب های تیم پلاش ، پرای مل و دیلا عناوین برتر را از آن خود کردند.
در پایان این مسابقات مبلغ یک میلیارد و ۴ میلیون و ۵۰۰هزار ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب های برنده اهدا شد.
مسابقات اسبدوانی هرساله در دو فصل بهار و پاییز در گنبدکاووس برگزار می شود و این مسابقات در فروردین سال آینده با عنوان مسابقات اسبدوانی بهاره در گنبدکاووس پیگیری می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها